O plata online cu cardul se face prin introducerea datelor cardului (numarul cardului, numele utilizatorului, data expirarii si codul CVV de pe spatele cardului) in formularul de plata online, dupa care urmeaza autorizarea tranzactiei, prin doua modalitati:
1. Prin aplicatia de mobile banking;
2. Cu parola statica si parola dinamica, unica, tip 3D Secure, primita prin SMS de la banca;
Sa vedem mai detaliat cum se autorizeaza o plata online realizata cu un card OTP Bank.
1. Autorizarea unei plati online cu aplicatia SmartBank, prin autentificare biometrică (amprenta digitală sau recunoașterea facială)
Cu ajutorul aplicației SmartBank, disponibilă pe telefonul tău mobil, poți autoriza plățile online efectuate cu cardurile OTP Bank, mult mai sigur și rapid.
Cum activezi autentificarea biometrică din SmartBank?
- Accesezi gratuit aplicația mobilă SmartBank de pe telefonul tău în funcție de sistemul de operare folosit (Android sau iOS).
- Înrolezi cardul OTP Bank în aplicația SmartBank, din meniul OTPcards biometrics utilizând ultimele 10 cifre din numărul de card și ultimele 6 cifre din CNP-ul tău.
- Confirmi înrolarea cardului printr-un cod de verificare primit pe numărul de telefon mobil comunicat anterior băncii și FELICITĂRI! De acum autorizezi plățile online direct de pe telefonul tău mobil.
Cum plătești online prin autentificarea biometrică din SmartBank?
- După înrolarea cardului OTP Bank în aplicația SmartBank, toate plățile online efectuate cu cardul pe site-urile comercianților înrolați în sistemul 3D Secure, se vor desfășura astfel:
- Alegi produsul dorit, finalizezi comanda și efectuezi plata cu cardul prin introducerea datelor (număr card, data expirării, codul CVV/CVC);
- Vei primi pe telefon o notificare de tip “push”, care te va direcționa în aplicația SmartBank către ecranul cu datele tranzacției (sumă, valută, denumirea comerciantului). Selectezi „Aproba”, se verifica autentificarea biometrică stabilită pe telefonul tău si astfel autorizezi plata online;
- Dacă te-ai răzgândit sau nu recunoști plata, selectezi „Respinge” din același ecran;
- În cazul în care dorești să dezactivezi autentificarea biometrică pentru plățile online efectuate cu cardul OTP Bank, poți șterge cardul înrolat din aplicația SmartBank, din meniul OTPcards biometrics, opțiunea Inactivare.
2. Autorizarea unui plati cu parola statică + parola dinamică 3D Secure
Primul factor: începând cu 1 ianuarie 2021, la prima tranzacție online efectuată cu cardul, în pagina de plată se va solicita introducerea unei parole statice inițiale, formată din ultimele 6 cifre din CNP-ul tău;
Pentru o siguranță sporită este necesară schimbarea parolei statice inițiale, cu o parolă nouă formată din 6 cifre, cunoscută doar de tine. Pentru următoarele tranzacții online vei utiliza parola statică setată de tine în acest pas;
În cazul în care ai uitat parola statică setată de tine, te rugăm să apelezi Centrul de procesare carduri ROMCARD SA, la numărul 021.402.0029 sau departamentul de Relații Clienți OTP Bank la numărul 0800 88 22 88 sau + 4021 308 57 10 apelabil și din străinătate. Parola va fi setată la valoarea inițială, adică ultimele 6 cifre din CNP-ul tău;
Al doilea factor îl reprezintă parola dinamică 3D Secure, pe care o vei primi la fel ca până acum, prin SMS, la numărul de telefon mobil comunicat băncii și pe care trebuie să o introduci în pagina de plată a comerciantului.
Cum îmi resetez parolă statică pentru a putea plăti online cu cardul?
În cazul în care ai uitat parola statică, te rugăm să suni la numarul:
- 021 402 00 29 la Centrul de procesare carduri ROMCARD SA, sau la
- 0800 88 22 88 sau + 4021 308 57 10 apelabil și din străinătate, la Departamentul de Relații Clienți OTP Bank
Parola va fi resetată la valoarea inițială, adică ultimele 6 cifre din CNP-ul tău.
Apoi, pentru o siguranță sporită va fi necesară schimbarea parolei statice inițiale, cu o parolă nouă formată din 6 cifre, cunoscută doar de tine. Pentru următoarele tranzacții online vei utiliza parola statică setată de tine în acest pas.
Sursa: OTPBank.ro