„As dori sa fac un imprumut sau o descoperire de card, dar ma gandesc ca sunt inscris ca rau platnic, pentru niste restante la un credit ING Bank. As dori totusi sa vad daca figurez pe acea lista, dar nu gasesc pagina unde sa ma inregistrez. Sper sa ma puteti ajuta cumva, astept un raspuns de la d-stra”, intreaba un cititor.
RASPUNS
Stimata doamna,
Pagina unde puteti sa verificati daca aveti restante la credite este Birouldecredit.ro, institutia la care bancile si Institutiile Financiare Nebancare (IFN) raporteaza restantele de peste 30 de zile, cu valori de peste 30 de lei ale persoanelor fizice.
Pentru a afla daca sunteti inregistrat cu restante la credite, trebuie sa va faceti cont pe site-ul Birouldecredit.ro.
Pentru aceasta, accesati site-ul Birouldecredit.ro, sectiunea inrolare, unde trebuie sa va introduceti datele personale pentru crearea unui cont.
Pe parcursul crearii contului, veti primi doua coduri de siguranta: unul prin e-mail, iar altul, denumit cod de inrolare, prin SMS, pe telefon.
O problema ar putea sa apara la al doilea cod, daca v-ati schimbat numarul de telefon intre timp sau daca banca la care aveti restantele nu l-a inregistrat si trimit la Biroul de Credit. In acest caz, va trebui sa trimiteti o scrisoare prin posta (nu radeti, inca se mai procedeaza astfel) la Biroul de Credit, in care sa solicitati acel cod de inrolare.
Daca nu puteti primi SMS pe numarul de telefon (de exemplu in cazul in care va aflati in strainatate), pentru a obtine codul de inrolare necesar pentru va face cont la Birouldecredit.ro, aveti alte doua alternative de a obtine acest cont:
1. de la banca la care aveti creditul sau
2. printr-o solicitare trimisa prin Posta, la Biroul de Credit, la
adresa: Strada Sfânta Vineri nr.29, sector 3, Bucureşti, România.
Ce trebuie sa faceti dupa ce v-ati facut cont:
„La prima conectare, asa cum este cazul dumneavoastra, istoricul pe cont este gol, deoarece nu ati efectuat solicitari anterioare si de aceea nu gasiti nimic.
In consecinta, pentru a vizualiza situatia curenta trebuie sa solicitati Situatia Inscrierii in rubrica „Adauga solicitare” > „Situatia Inscrierii”.
Imediat dupa inregistrarea solicitarii puteti apela rubrica „Solicitarile mele” si sa vizualizati raspunsul primit (Situatia Inscrierii).
Orice alta solicitare va fi pastrata in istoricul contului personal si o veti putea apela conform criteriilor de cautare afisate.”
Puteti sa aflati daca sunteti sau nu inscrisa la Biroul de Credit si printr-o interogare efectuata de banca de la care doriti sa obtineti imprumutul.
Precizarile ING
Iata si cateva precizari furnizate de ING Bank, cu privire la solutionarea problemelor privind restantele la credite:
„Recomandăm, în primul rând, tuturor clienților să fie deschiși la comunicarea cu banca. Noi încercăm în repetate rânduri să luăm legătura cu aceștia pentru a putea găsi împreună soluții de recuperare, iar primul pas este dialogul.
Avem soluții reale care îi pot ajuta să treacă peste dificultățile financiare pe care le întâmpină, fie că sunt probleme temporare, fie pe termen mai lung.
Pentru a ajunge la clienți, noi încercăm să diversificăm canalele de comunicare (apeluri telefonice, SMS-uri, notificări în Home’Bank, e-mail-uri, notificări prin poștă).
Dacă clienții noștri știu că în trecut au avut credite neplătite și nu știu care este stadiul lor, ne pot contacta în call center sau pot merge într-un office pentru a verifica situatia.
Dacă primesc confirmare verbala că sunt achitate aceste credite, pot cere și un document scris care să ateste că nu mai există datorii.” - Cristian Stăncioiu, Șef Birou Suport Recuperări Creanțe, ING Bank România