Exim Banca Romaneasca se lanseaza astazi oficial pe piata de banking ca banca universala de top, 100% romaneasca, cu servicii complete pentru persoane fizice si juridice, anunta banca intr-un comunicat, in care adauga:
”De astazi devine oficiala schimbarea denumirii EximBank in Exim Banca Romaneasca, o banca romaneasca de top – pozitia a 8-a in clasamentul bancilor dupa activele administrate, un partener de banking de incredere pentru persoane fizice si juridice. Desi ne schimbam denumirea, ramanem consecventi in ceea ce priveste misiunea noastra: sa sustinem cresterea prosperitatii in Romania, sa construim parteneriate durabile pentru bunastarea sociala si performanta economica a clientilor nostri prin accelerarea intermedierii financiare.
Banca va continua sa isi desfasoare activitatea pe cele doua directii principale: activitate in nume si in cont propriu – ca orice alta banca comerciala universala de pe piata, respectiv activitate in numele si in contul statului - independent de componenta comerciala, va actiona in continuare pe segmentul garantiilor si asigurarilor de stat, conform mandatului primit din partea statului roman.
Intreaga noastra strategie de business se concentreaza pe construirea unei baze solide pentru cresterile viitoare si avem incredere ca vom reusi sa facem acest lucru asa cum am reusit sa ne dezvoltam accelerat in ultimii 10 ani, construind un brand puternic pe piata bancara”, a spus Traian Halalai, presedintele executiv al Exim Banca Romaneasca.
Oficialul bancii a adaugat ca, in ceea ce priveste liniile strategice generale, Exim Banca Romaneasca isi propune sa crediteze responsabil, sa incurajeze economisirea si in general, sa sprijine toti clientii cu consiliere si solutii financiare potrivite, fie ei clienti retail, corporativi sau din sectorul public.
Pe segmentul persoanelor fizice, banca se va concentra pe atragerea de resurse in lei si valuta, inclusiv depozite la termen si conturi de economii, iar pentru companii va urmari structurarea unei oferte de produse care sa acopere intregul ciclu de finantare al acestora, concomitent cu mentinerea abordarii personalizate pentru anumite segmente de clienti corporate.
Modelul eficient si flexibil al retelei teritoriale - 83 de sucursale destinate persoanelor fizice si microintreprinderilor si 26 de Centre de Afaceri dedicate exclusiv segmentului corporate, permite bancii sa fie aproape de clientela de retail si corporate si sa implementeze diverse programe de dezvoltare romanesti si europene.
Dupa finalizare fuziunii dintre EximBank si Banca Romaneasca la sfarsitul anului trecut, Adunarea Generala Extraordinara a Actionarilor EximBank a apobat schimbarea denumirii bancii in Exim Banca Romaneasca, incepand din 10 mai 2023, subliniind astfel extinderea adresabilitatii bancii si catre persoanele fizice.
Odata cu schimbarea denumirii, banca va avea si o noua identitate de brand. Aceasta are ca element central fuziunea dintre cele doua banci, valorificand notorietatea celor doua branduri - prin pastrarea prescurtarii Exim si alaturarea denumirii Bancii Romanesti, si include in paleta de culori tricolorul (rosu, galben si albastru) pentru accentuarea "nationalitatii" bancii si promovarea valorilor romanesti.