Este o metoda de fraudă prin care se transmit mesaje electronice în care se solicită date personale de identificare și autentificare sau accesarea unor website-uri.
Cea mai utilizată metodă este trimiterea unor email-uri care par a veni din partea băncii, cu un link cu îndemnul de a-l accesa în vederea confirmării datelor personale sau alte motive.
Acest link te direcționează către website-uri foarte asemănătoare cu cele ale băncilor cu intenția de a sustrage datele personale și de autentificare, cum ar fi: nume și prenume, adresă, oraș, județ, numărul cardului, data expirării, cod de securitate CVV, cod numeric personal, telefon, etc.
Sfatul bancii:
"Pe această cale, informăm clienții OTP Bank România să nu dea curs solicitărilor primite pe e-mail prin care se solicită furnizarea de date bancare personale confidențiale.
În situația în care ai primit un mesaj care se încadrează în specificul menționat mai sus, iată câteva sfaturi utile:
- NU răspunde acestor mesaje;
- NU accesa niciunul dintre link-urile propuse;
- NU comunica niciodată date aferente cardurilor tale (ex. codul PIN, codul CVV2/CVC – reprezentat de ultimele 3 cifre de pe spatele cardului);
- Direcționează mesajul cât mai curând posibil către adresa de e-mail a OTP Bank România SA: banking.security@otpbank.ro pentru a ajuta la identificarea autorilor atacului.
- În situația în care ai fost victima unui astfel de atac, te rugăm să ne contactezi urgent pentru a lua măsurile necesare de protecție."
Sfaturi utile:
- OTP Bank România nu solicită niciodată clienților săi modificarea sau confirmarea datelor personale de autentificare prin accesarea unui link din conținutul unui email;
- Fii atent la mesajele generice – mesajele frauduloase sunt, de multe ori, impersonale și cu greșeli gramaticale, de exprimare;
În cazul în care identifici astfel de website-uri în legatură cu OTP Bank România, contactează de urgență banca.