BCR a publicat informatiile necesare privind amanarea ratelor la credite de catre clientii persoane fizice, conform OUG 90/2022.
Banca mentioneaza ca "acest tip de amânare a ratelor, potrivit OUG nr.90/2022, se acordă doar pentru persoanele cu dificultăți financiare, acest proces fiind evidențiat în sistemele interne ale BCR și raportat la Biroul de Credit SA (BC) și la Centrala Riscului de Credit a BNR (CRC).
În funcție de modelul de risc al fiecărei instituții de credit (inclusiv BCR), raportarea la BC si CRC va afecta, pentru o durată de timp determinată, posibilitatea de a contracta finanțări.
Vă informăm că aveți obligația informării coplătitorilor cu privire la consecințele menționate aici."
Informatiile publicate de BCR privind amanarea ratelor la credite, conform OUG 90/2022:
Amânare rate pentru clienți persoane fizice, conform OUG 90/2022
Așa cum a făcut-o constant în ultimii ani, BCR își va sprijini întotdeauna clienții care trec prin momente dificile, indiferent de context.
Primim cereri de amânare a ratelor, conform ordonanței de urgență a guvernului Românei nr. 90/2022 și încurajăm clienții să aplice digital, în cazul în care au nevoie de amânare, pe platforma George, pentru a avea un răspuns rapid, eficient și transparent.
Ca sfaturi de educație financiară, recomandăm clienților care se gândesc la amânarea ratelor:
- să analizeze cu mare atenție și să aplice pentru amânare doar în situația în care au nevoie cu adevărat de această facilitate; continuarea achitării normale a creditului, în condițiile în care acest lucru e posibil, va ajuta, cu siguranță, la păstrarea sănătății financiare a familiei;
- să țină cont că, în perioada de amânare, se vor calcula in continuare dobânzi, care se vor cumula la soldul (principalul) rămas de plată după amânare. Astfel, rata lunară după perioada de amânare va fi mai mare, având in vedere soldul creditului majorat cu valoarea dobânzilor eșalonate
Info preliminare importante
Clienții persoane fizice pot solicita amânarea ratelor pentru creditele deținute la BCR, pe o perioadă cuprinsă între 1 si 9 luni, în conformitate cu Ordonanța de urgență 90/2022 privind acordarea unor facilităţi pentru creditele acordate de bănci şi instituţii financiare nebancare (“OUG 90/2022”) .
Solicitarea de amânare la plată se poate efectua DOAR de catre TITULARUL creditului.
Această suspendare poate fi solicitată o singură dată de client, până pe 29.08.2022, inclusiv.
Prin OUG 90/2022 NU pot fi amânate la plată facilitățile de credit de tip revolving (card de credit și descoperit de cont).
Acest tip de amânare a ratelor, potrivit OUG nr.90/2022, se acordă doar pentru persoanele cu dificultăți financiare, acest proces fiind evidențiat în sistemele interne ale BCR și raportat la Biroul de Credit SA (BC) și la Centrala Riscului de Credit a BNR (CRC).
În funcție de modelul de risc al fiecărei instituții de credit (inclusiv BCR), raportarea la BC si CRC va afecta, pentru o durată de timp determinată, posibilitatea de a contracta finanțări.
Vă informăm că aveți obligația informării coplătitorilor cu privire la consecințele menționate aici.
Pentru a solicita amânarea ratelor la creditele de consum sau creditele garantate cu ipotecă, te rugăm să accesezi fluxul dedicat din aplicația George.
Ce condiții trebuie să îndeplinesc pentru a beneficia de suspendarea plăților?
Pentru a beneficia de suspendarea plăților, între 1 si 9 luni, conform OUG 90/2022 trebuie să îndeplinești următoarele criterii:
- Va trebui să oferi o declarație pe propria răspundere cu privire la:
○ Creșterea cu minimum 25% a cheltuielilor medii lunare, ca urmare a creșterii prețurilor în contextul crizei actuale, în ultimele 3 luni anterioare solicitării suspendării obligațiilor de plată comparativ cu perioada similară a anului 2021;
○ Faptul că ai fost afectat financiar de situația gravă generată de criza actuală determinată direct sau indirect de criza energetică și de războiul dintre Rusia si Ucraina;
○ Faptul că nu te afli în incapacitate de plată, în sensul în care nu ești în măsură să iti achiți obligațiile ajunse la scadență, la data solicitării suspendării rambursării creditului
○ Faptul că nu a fost începută o procedură de executare silită de către un alt creditor;
○ Faptul că în ultimele 3 luni anterioare datei de 29 iunie 2022 nu ai beneficiat de o soluție/un plan de restructurare a datoriilor cu privire la creditele pentru care soliciți suspendarea plății ratelor;
○ Faptul că ai obținut acordul cu privire la cererea de suspendare a plății ratelor din partea codebitorilor, garanților sau fideiușorilor, în măsura în care aceștia există.
Nu ai mai solicitat anterior amânarea ratelor conform OUG nr. 90/2022 pentru aceleași credite;
- Creditele pentru care soliciți suspendarea plății ratelor NU sunt facilități de credit de tip revolving (card de credit si descoperit de cont);
- Împrumuturile pentru care soliciți suspendarea ratelor sunt acordate anterior datei de 30 aprilie 2022;
- Pentru creditele pentru care soliciți suspendarea plății ratelor, nu ai înregistrat restanțe în ultimele 6 luni și nici la data solicitării.
Exemplu reprezentativ
Exemplu reprezentativ Credit de Nevoi Personale
[1]
Exemplu reprezentativ Prima Casă/ Noua Casă
[2]