"Buna ziua,
M-am trezit cu o instiintare de plata, de la un executor judecatoresc, pentru un credit de acum 15 ani, din 2007, in valoare de 5000 de euro…
Ce stiu: Conform prevederilor articolului 706 din Codul de Procedura Civila, “dreptul de a obtine executarea silita se prescrie in termen de 3 ani, daca legea nu prevede altfel.”
Mai exact, o datorie se prescrie daca timp de 3 (trei) ani de la data la care creditul a fost declarat scandent anticipat (de regula dupa 90 de zile de intarzieri), banca/IFN-ul nu a initat procedura de executare silita.
Dar eu nu am primit in cutia postala nici o citatie/instiintare de proces… Nu m-am prezentat nicaieri, pentru ca nu am stiut… Nu stiu nici macar in ce an a avut loc procesul.
Ce se poate face ? Exista posibilitatea vreunui recurs in anulare ?!… Astept un raspuns din partea dvs. Multumesc", intreaba un cititor, la Reclamatiibanci.ro.
Raspuns ReclamatiiBanci.ro
Stimate domn,
Daca pana acum nu ati primit nicio notificare de la banca la care aveati creditul, Piraeus Bank, nici de la firma de recuperare care a cesionat datoria, Investcapital Ltd, un offshore din paradisul fiscal din Malta, cu sediul in, San Gwann, care face parte din grupul polonez Kruk, atunci puteti sa contestati aceasta executare silita, pentru lipsa informarii, ceea ce atrage inclusiv prescrierea (anularea) datoriei.
Intr-adevar, conform Codului civil, o datorie se prescrie daca timp de trei ani nu s-a incercat recuperarea acesteia.
Intercapital si Kruk ar fi trebuit sa va notifice cu privire la cesionarea datoriei si sa va ofere informatii adecvate cu privire la modul de achitare a acesteia, ceea ce nu a facut, dupa cum spuneti.
De asemenea, Investcapital si Kruk ar fi trebuit sa obtina de la dumneavoastra acordul privind prelucrarea datelor personale.
In aceste conditii, sfatul meu este sa trimiteti la Kruk o reclamatie in care sa va plangeti de aceste probleme si sa cereti anularea datoriei si implicit a executarii silite.
Puteti sa trimiteti reclamatia prin email, la adresa: office@kruk.com.ro, dupa care confirmati inregistrarea reclamatiei la telefon +40314132020.
Vezi aici raspunsul integral
Ai probleme cu bancile sau IFN-urile? Scrie-ne aici si te ajutam!