www.bancherul.ro
Publicatie online stiri bancare



BRD isi avertizeaza clientii despre cresterea tentativelor de fraude online

Autor: Bancherul.ro
2021-11-17 19:24

BRD isi avertizeaza clientii despre cresterea tentativelor de fraude online, prin intermediul unor mesaje prin e-mail, SMS sau retelele sociale care aparent vin din partea bancii, dar care in realitate sunt ale hackerilor care incearca sa fure datele personale si parolele cardurilor si aplicatiilor bancare.


Mesajul BRD


Dragi clienți,


Perioada fiecărui sfârșit de an aduce, la fel ca în cazul altor momente semnificative ale anului, o creștere a numărului tentativelor de fraudă. În contextul general al sărbătorilor, al achiziționării de cadouri și al înmulțirii numărului tranzacțiilor care implică folosirea cardurilor și a aplicațiilor de mobile banking, fraudatorii încearcă să se substituie, prin metode uneori destul de ingenioase, actorilor legitimi ai tranzacțiilor, fie ei comercianți, persoane fizice, instituții bancare sau companii.


Chiar în aceste zile există o acțiune de tip phishing pe e-mail și SMS care îi vizează pe clienții BRD.


Acest tip de acțiune are drept țintă furtul de date cu caracter personal (nume, CNP, număr de telefon etc.), a datelor de card (numărul cardului, data expirării, CVV/CVC) și a codurilor de validare / autorizare (codurile OTP - parole de 6 cifre primite prin SMS de la BRD), cu scopul activării neautorizate a serviciului de internet și mobile banking YOU BRD și al efectuării de operațiuni neautorizate – practic, furtul unor sume de bani din conturile dumneavoastră.


Dacă primiți e-mail-uri sau SMS-uri suspecte, aparent transmise de către bancă sau de către reprezentanții acesteia, prin care vi se solicită astfel de date, vă recomandăm să nu accesați linkurile, să nu răspundeți la mesajele primite și să nu furnizați niciun fel de informații. Vă rugăm, de asemenea, să semnalați orice suspiciune la adresa mybrdcontact@brd.ro


De asemenea, vă rugăm să consultați secțiunea de pe site-ul nostru: https://www.brd.ro/atentie-atacuri-informatice pentru un inventar al diferitelor scenarii de fraudă folosite în aceste zile de infractorii informatici.


Avertismentul DNSC


Si Directoratul Național de Securitate Cibernetică - DNSC a depistat tentativele de frauda indreptate spre clientii BRD si a transmis mesajul de mai jos, insotit de fotografia de sus, in 11 noiembrie, ora 10,38:


📧 Atunci când activăm în mediul online este foarte posibil să primim frecvent astfel de mesaje în care suntem amenințați cu întreruperea unui serviciu, dacă nu validăm datele contului.


👨‍💻 Un astfel de exemplu aveți mai jos, atacatorii folosindu-se în acest caz de elemente de brand ale BRD Groupe Societe Generale.


👩‍🏫 Ce pași trebuie să facem când întâlnim astfel de mesaje suspecte:


✅ Verificăm sursa reală a mesajului, iar atunci când nu suntem siguri, validăm transmiterea informației cu expeditorul ei.


✅ Suntem atenți la corectitudinea gramaticală, de sintaxă și la eventuale greșeli de exprimare ce pot apărea în text, semn că textul ar putea fi tradus automat din altă limbă.


✅ Nu accesăm link-uri sau atațamente din astfel de mesaje. Le putem analiza cu o soluție de securitate.


✅ Raportăm orice tentativă malițioasă către Departamentul de IT al firmei, dacă mesajul a venit pe o adresă sau un dispozitiv de la serviciu, sau putem suna la 1911 ori trimite mail la alerts[@]dnsc.ro, pentru ca echipa #DNSC să verifice informația și să emită o alertă pentru alți utilizatori despre această metodă de atac.