www.bancherul.ro
Publicatie online stiri bancare



Clientii ING, vizati de e-maluri tip phishing (inselaciune electronica)

Autor: Bancherul.ro
2021-11-16 08:20

Mai multi cititori ne semnaleaza ca primesc frecvent e-mailuri care par a veni de la banca ING, dar care in realitate au alte adrese de expediere si care contin linkuri catre pagini clona, false, ale ING Bank menite a fura datele personale precum numarul cardurilor si parolele de acces in aplicatiile bancare. (vezi in fotografie un astfel de e-mail)


Ce spune ING Bank


Iata raspunsul ING Bank transmis unui client care a sesizat banca despre astfel de e-maluri phishing:


"Va scriu ca urmare a sesizarii dumneavoastra, privind receptionarea mai multor mesaje de tip phishing (inselaciune electronica).


In primul rand, dorim sa ne cerem scuze pentru intarzierea raspunsului, aceasta intarziere a fost cauzata de numarul foarte mare de solicitari din ultima perioada. Insa va asiguram ca inainte sa va raspundem, verificam toate mesajele primite si facem tot posibilul sa dezactivam link-urile malitioase din acestea, asadar va multumim ca ne-ati informat.


De asemenea, trebuie sa mentionam ca acest tip de mesaje nu sunt trimise de ING Bank si din pacate, tinand cont de modul de functionare al protocolului email, nu exista posibilitatea tehnica de a opri transmiterea lor.


Transmirea acestor emailuri nu au loc in urma unei scurgeri de date din partea ING Bank, aceste mesaje sunt trimise aleatoriu la adresele de email utilizate in alte servicii unde au existat scurgeri de date, adrese de email capturate in urma unor programe malware prezente pe calculatoarele partenerilor de afaceri sau chiar adrese de email publice.


Va informam ca sunt in desfasurare mai multe campanii de phishing prin e-mail ce vizeaza mai multe banci, printre care si ING, cu privire la o "noua actualizare Home´Bank sau restrictionarea conturilor".


Mesajele email inselatoare sunt transmise in numele ING, iar acestea contin un buton cu un link suspect/fraudulos. Va rugam sa nu accesati link-ul din mesajul primit, sa blocati expeditorul (marcati ca spam, sau raportati ca mail phishing, unde clientul de email permite asta) si sa stergeti e-mail-ul.


Daca ati accesat link-ul (care va redirectioneaza catre o replica a paginii de Home’Bank si v-ati autentificat sau ati introdus datele cardului), va rugam sa ne contactati la My’Line, *2464 (*2ING) pentru blocarea cardului si resetarea parolei de autentificare. Dupa resetarea parolei, va rugam sa va alegeti un nou alias si va recomandam ca in relatia cu ING Bank sa utilizati o alta adresa de email pe care nu ati primit astfel de mesaje.


Link-urile din mesajele redirectionate catre noi, au fost deja blocate cu ajutorul echipei de securitate cibernetica, cu mentiunea ca dumneavoastra sa le blocati, iar acestea vor ajunge in folderul spam daca mai multi ultilizatori marcheaza mesajele respective ca spam.


Pentru orice alte informatii, va rugam sa raspundeti la acest email sau sa ne contactati la numerele de telefon *2ING (*2464) din orice retea nationala sau la 031 406 2464."