www.bancherul.ro
Publicatie online stiri bancare



Ce probleme au clientii bancilor si IFN-urilor?

Autor: Bancherul.ro
2021-10-31 18:58

Blocarea conturilor si cardurilor in urma popririlor, transferurilor suspecte sau neactualizarii datelor personale, erori la utilizarea aplicatiilor de mobile banking, raportarea si stergerea restantelor de la Biroul de Credit sau incasarea cu intarziere a pensiei pe card au fost cele mai frecvente reclamatii primite in ultimele doua saptamani pe site-urile Bancherul.ro, Reclamatiibanci.ro si Ghiseulbancar.ro.


Cele trei site-uri raspund la reclamatiile si solicitarile de informatii utile ale clientilor bancilor si IFN-urilor si publica informatii utile de educatie financiara, cu sprijinul bancilor vizate de solicitarile de informatii sau de reclamatii.


Bancile care au primit cele mai multe reclamatii de la clienti in perioada 11-24 octombrie 2021 sunt, in ordine, BRD (4 cazuri), BCR si Banca Transilvania (cate 3 cazuri), ING, Raiffeisen, TBI Bank, Revolut (cate 2 cazuri) CEC Bank si Cetelem (cate un caz).


Principalele probleme reclamate de clientii bancilor:


- stergerea datelor negative din Biroul de Credit si Centrala Riscului de Credit (CRC)
- aflarea situatiei restantelor din Biroul de Credit
- negocierea litigiilor cu ajutorul CSALB
- durata sau probleme la transferurile interbancare
- reclamatii la adresa executorilor judecatoresti
- poprirea alocatiilor si indemnizatiilor pentru copii
- amanarea ratelor la credite
- blocarea cardurilor si conturilor
- probleme la utilizarea aplicatiilor de mobile banking
- intarzieri la incasarea pensiei pe card
- probleme in utilizarea cardurilor Nickel din Franta
- probleme la utilizarea cardurilor Postbank din Germania


Cateva cazuri de reclamatii:


Pot scapa de executarea silita cu ajutorul CSALB?


Căutând astăzi pe internet să aflu răspunsuri la întrebări puse de anumite persoane care trec sau au trecut prin aceleași probleme cu care mă confrunt și eu acum, am descoperit CSALB. Am pus deja o întrebare folosind formularul online dar, găsind și adresa dvs. de mail, m-am gândit să vă întreb dacă mai poate fi o negociere în cazul în care deja există de două zile o executare silită sau trebuie mers direct în instanță pentru contestarea ei. Vă mulțumesc anticipat pentru răspuns!


Raspuns www.ReclamatiiBanci.ro


Stimata doamna,


Da, sfatul meu este sa cereti ajutorul CSALB (intrati pe net, la adresa CSALB.ro sau sunati la numarul scurt 021.94.14) daca aveti o executare silita de care vreti sa scapati.


Spre deosebire de un proces in justitie, solutia de negociere a litigiului cu banca sau IFN-ul prin intermediul CSALB (Centrul de Solutionare Amiabila a Litigiilor Bancare) este mai avantajoasa pentru ca nu va costa nimic si dureaza mult mai putin, maxim 90 de zile.


In urma negocierii litigiului cu banca sau IFN-ul cu ajutorul conciliatorilor CSALB, executarea silita se poate suspenda, in urma unei intelegeri amiabile privind achitarea datoriei. (vezi aici raspunsul integral)


Cat dureaza un transfer de bani de pe card BCR pe card Raiffeisen?


Bună ziua, daca o persoana mia transferat dupa card BCR pe cardul meu Raiffeisen sambata la ora 23, în cat timp intra banii? Eu cred ca trebuia sa între ca este online card pe card.


Raspuns www.ReclamatiiBanci.ro


Stimate domn,


Daca ati fi avut card BCR, Banca Transilvania (BT), CEC Bank, Libra Bank sau Vista Bank, banii ar fi intrat instant, adica imediat, inclusiv in week-end, dat fiind ca aceste plati utilizeaza serviciul de transferuri instant oferit de Transfond, institutia care se ocupa de transferurile interbancare din Romania.


La Raiffeisen nu se pot face in prezent plati instant, de aceea banii trimisi de pe cardul BCR vor intra pe cardul Raiffeisen abia luni, dat fiind ca sambata si duminica nu se fac transferuri interbancare uzuale.


Durata unui transfer interbancar normal este de maxim o zi lucratoare, in functie de ora la care a fost procesat ordinul de plata.


Transferurile intre doua carduri nu sunt online, instant, sunt la fel ca transferurile interbancare, intre doua conturi, dat fiind ca un card functioneaza pe baza unui cont curent (IBAN). (vezi aici raspunsul integral)


Banca poate sa-mi anuleze refinantarea daca nu le dau inchiderea de cont?


Buna ziua, am obținut un credit de refinanțare de la Banca Raiffeisen, am achitat integral cardul de credit de la Banca Romanesca, conform contractului, am trimis cererea prin care am solicitat închiderea de cont și o adeverință care sa tina loc de dovadă până la obținerea închiderii efective a contului, totuși cei de la Raiffeisen îmi spun că pot să îmi rezilieze contractul daca nu le dau cu închiderea de cont, Banca Românească nu-mi poate elibera documentul de închidere de cont mai devreme de 2 luni, ce se poate întâmpla din partea băncii Raiffeisen?”


Raspuns www.ReclamatiiBanci.ro


Stimata doamna,


Am trimis reclamatia dumneavoastra la Raiffeisen Bank, care mi-a oferit urmatorul raspuns:


„Obligatia de a prezenta dovada rambursarii anticipate integrale a creditului acordat de cealalta banca este prevazuta in contractul de credit si este asumata de client prin semnarea contractului de credit.


Toti creditorii sunt obligati in baza OUG 50/2010 ca la incetarea contractului sa ofere consumatorului din oficiu, gratuit, un document care atesta faptul ca au fost stinse toate obligatiile ce decurg din contractul de credit respectiv (in 30 de zile, prevede legea);


In aceste conditii, banca poate solicita si actiona in directia recuperarii creditului acordat, daca conditiile legale si prevazute in contract nu sunt respectate de client;”


Asadar, avem doua idei pe care trebuie sa le retineti:


Dumneavoastra sunteti obligata, conform contractului cu Raiffeisen, sa prezentati dovada rambursarii anticipate integrale a creditului de la Banca Romaneasca. In cat timp trebuie sa prezentati aceasta dovada, nu stim.
Ceea ce stim este ca Banca Romaneasca este obligata de lege (OUG 50/2010) sa va dea, intr-un termen de 30 de zile, o dovada ca au fost stinse toate datoriile, care echivaleaza cu dovada rambursarii anticipate integrale a creditului.
Daca Banca Romaneasca nu v-a transmis in termenul de 30 de zile respectiva dovada, dumneavoastra trebuie sa faceti o reclamatie la Banca Romaneasca, reclamatie pe care sa o transmiteti apoi la Raiffeisen, cu solicitarea de a nu rezilia contractul de refinantare si de a astepta pana cand primiti dovada de la Banca Romaneasca. (vezi aici raspunsul integral)


Vezi aici toate reclamatiile