www.bancherul.ro
Publicatie online stiri bancare



Care sunt codurile/parolele de care am nevoie pentru aplicatia de mobile/internet banking si cum le primesc?

Autor: Bancherul.ro
2021-06-22 09:03

Trebuie sa stii ca pentru a folosi o aplicatie de internet/mobile banking este nevoie de coduri de utilizator si parole pe care trebuie sa le primesti de la banca la care ai contul, in urma semnarii unui contract.


Activarea aplicatiei si, implicit, primirea codurilor si parolei, se face, de regula, la sediul bancii, dar tot mai multe banci permit si activarea online a aplicatiei, fara a mai fi nevoie sa mergi la banca.


⦁ Codul de utilizator se generează automat la înregistrare, dar poate fi schimbat. Se intră în meniul de setări a contului și acolo există opțiunea de a stabili un nou cod, pe care urmeaza sa-l folosesti pentru accesul in aplicatie.


⦁ Parola aleasă in momentul activarii aplicatiei poate fi si ea schimbată de câte ori dorești.


SFATUL NOSTRU: Este recomandată schimbarea codului și a parolei ori de câte ori consideri că nu mai sunt secrete și chiar periodic, pentru a elimina orice posibilitate de fraudă.


Pentru o siguranta sporita, unele aplicatii de internet/mobile banking functioneaza pe baza unui cod unic furnizat de o aplicatie dedicata (e-token) sau de un token fizic.

Poți să intri mai simplu și mai rapid în platforma de internet banking sau în aplicația pentru smartphone cu autentificarea cu amprentă, fără combinații complicate de cifre, litere mari sau mici, ușor de uitat.


Accesul este sigur, deoarece știi deja că amprenta ta este unică.


Din aplicație îți poți activa autentificarea cu amprentă simplu: te loghezi cu parola ta, accesezi meniul de setări al contului la opțiunea de autentificare cu amprentă și confirmi amprenta setată în telefonul tău, prin introducerea parolei.