Pentru a vedea de pe telefonul mobil tip smartphone cati bani ai in contul deschis la banca, trebuie sa ai instalata pe telefon aplicatia de mobile banking a bancii la care ai contul sau sa accesezi prin internet pagina de internet banking a bancii.
Este important de retinut ca utilizarea aplicatiei de mobile banking sau a serviciului de internet banking se face doar prin introducerea unor parole/PIN, care trebuie obtinute de la banca, dupa semnarea unui contract, fie la sediul bancii, fie online.
Dupa introducerea parolei de acces in aplicatia de mobile banking/internet banking, aceasta va afisa suma de bani existenta in cont in acel moment, precum si tranzactiile efectuate anterior (incasarea salariului/pensiei sau altor venituri, platile, transferurile etc.).
Asadar, este de preferat sa ai asociat contului curent deschis la banca si un serviciu de internet banking/mobile banking, pentru a putea verifica actualizarile de cont (cand intra/ies bani din cont), dar si pentru a face plati catre furnizori, a economisi bani prin deschiderea unor depozite, a face transferuri etc.
O aplicatie de mobile banking este utila si pentru ca te anunta, prin mesaje (notificari/alerte), atunci cand iti intra salariul, pensia sau alti bani in cont, fara a fi necesar sa mai intri in aplicatie. Astfel de alerte se primesc si dupa ce se fac plati cu cardul sau retrageri de bani de la bancomat.
Aplicatia de mobile banking oferita de OTP Bank se numeste SmartBank, iar serviciul de PUSH notifications si Alerte SMS te ajuta sa verifici in timp real date despre conturile tale, sa iti controlezi tranzactiile si sa afli informatii rapid si comod. Poti sa alegi sa primesti notificari ori de cate ori situatia financiara se modifica, datoria alertelor SMS:
Este bine de stiut ca aplicatiile de mobile/internet banking sunt sigure, nu exista riscul sa-ti pierzi banii din cont sau sa fie furati de cineva. Cu conditia sa respecti o simpla regula de utilizare: parola/PIN-ul pentru accesul in aplicatie sa le memorezi si sa le pastrezi doar pentru tine.
Important!
Parola/PIN-ul sau alte date de acces in aplicatia de mobile/internet banking nu trebuie furnizate nimanui, nici chiar atunci cand primesti un mesaj/telefon care aparent este de la banca, in care ti se cer respectivele parole. Banca nu-ti va cere niciodata aceste parole. Trebuie sa stii ca mesajele/e-mailurile in care ti se solicita datele aplicatiei de mobile/internet banking sau ale cardului sunt tentative de frauda.