Mobile banking inseamna accesul la contul tau bancar de pe telefonul mobil tip smartphone sau de pe o tableta, prin intermediul unei aplicatii furnizate de banca ta, pe care trebuie sa o descarci pe telefon sau tableta.
Diferenta fata de internet banking este ca acesta din urma este disponibil de regula pe site-urile bancilor sau pe un site dedicat, cum este cel al OTP Bank, la adresa www.otpdirekt.ro, nu prin intermediul unei aplicatii.
Si aplicatiile de mobile banking ale bancilor, ca cele de internet banking, au denumiri specifice, de la o banca la alta. De exemplu, aplicatia de mobile banking oferita de OTP Bank se numeste SmartBank.
Pentru a putea folosi aplicatia de mobile banking trebuie incheiat un contract cu banca, de la care trebuie sa obtineti si datele de acces in aplicatie (parola/PIN).
Din aplicatia de mobile banking poti face acum aproape toate operatiune disponibile si la ghiseul unei banci: poti verifica rapid cati bani ai in cont sau pe card (soldul contului/cardului), poti vedea tranzactiile facute anterior (extras de cont), poti face plati (inclusiv de facturi, taxe, impozite etc.) sau transferuri de bani, poti deschide depozite sau poti obtine chiar si un credit.
Utilizarea unei aplicatii de mobile banking creste usurinta de utilizare, rapiditatea si flexibilitatea serviciilor bancare. De exemplu, aplicatiile de mobile banking furnizeaza utilizatorilor diverse informatii utile, precum notificari pentru intrarea/iesirea banilor din cont.
De asemenea, majoritatea aplicatiilor de mobile banking dispun de instrumente pentru administrarea eficienta a bugetului personal, datorita statisticilor si graficelor cu veniturile si platile efectuate dintr-unul sau mai multe conturi.
Daca va intrebati daca nu cumva este riscant sa folosesti aplicatia pe telefon a bancii pentru diverse operatiuni financiare, raspunsul este nu, pentru ca aceasta ofera un grad mare de siguranta, prin utilizarea mai multor sisteme de securitate digitala, dar si pentru ca se integreaza cu mecanismele moderne de securitate ale dispozitivului mobil, precum amprenta sau face ID.
Serviciile bancare mobile (mobile banking) difera de platile mobile, care implica utilizarea unei alte aplicatii pe dispozitivul mobil pentru a plati bunuri sau servicii fie la punctul de vanzare (POS), fie online, in mod similar cu utilizarea unui card de debit sau de credit.
Principalul avantaj al serviciilor bancare online (internet/mobile banking) este accesul non-stop la contul bancar, la orice ora a zilei si in orice zi, inclusiv cele nelucratoare, de oriunde exista o conexiune la internet, fara a fi nevoie sa mergi la banca.
De asemenea, unele servicii bancare prin mobile banking/internet banking, precum platile sau creditele, au costuri mai mici decat cele oferite la ghisee.