www.bancherul.ro
Publicatie online stiri bancare



Cum știu daca mă aflu in aplicația/platforma de mobile/internet banking a băncii mele, nu in una falsa?

Autor: Bancherul.ro
2021-05-12 18:20

Una dintre cele mai mari greseli pe care le putem face atunci cand vrem sa ne accesam online contul bancar este sa intram pe un alt site/aplicatie decat cel al bancii la care avem contul.


Asta pentru ca site-urile de internet/mobile banking ale bancilor au nume diferite de cele ale bancii. De exemplu, adresa site-ului ING Bank este www.ING.ro, in timp ce platforma de online banking se numeste Home Bank, si are adresa de internet www.Homebank.ro.


Sfatul nostru: analizează cu atenție site-ul/link-ul pe care intri și nu îți introduce datele tale decât după ce ai verificat autenticitatea acestuia!


Există riscul să fii ținta unei tentative de phishing și site-ul să fie o clonă falsă a celui original, care îți extrage datele tale de autentificare.


Atentie! Pentru a nu deveni victima unui atac tip phishing, nu trebuie sa faci click pe link-urile primite prin e-mail, SMS, Whatsapp, Facebook sau alte aplicatii, in care apar diverse solicitari precum actualizarea datelor personale sau inchiderea contului.


La ce trebuie sa fii atent:


- Ai grijă ca adresa site-ului în bara de navigare să înceapă cu „https” (și nu „http”), ceea ce înseamnă că este securizată și că URL-ul este cel corect. Dacă ai dubii, deschide în alt browser site-ul oficial și compară URL-urile.


- Daca site-ul este unul securizat, inaintea adresei acestuia vei vedea un lacat (vezi foto), ceea ce inseamna ca este certificat din punct de vedere al securitatii.


- Este recomandat și să ai site-ul salvat și să îl accesezi direct.


- O alta metoda sigura de a intra pe site-ul corect de internet/mobile banking este sa-l accesezi de pe site-ul bancii, care este mai usor de identificat.


În ceea ce privește aplicațiile, ele se descarcă doar din Google Play și App Store, în funcție de smartphone-ul deținut.