Internet banking sau online banking inseamna accesul la contul tau bancar de pe calculator, laptop, telefon sau tableta cu acces la internet, prin intermediul site-ului bancii.
In acest fel poti sa verifici cati bani ai in cont si poti face plati, transferuri si alte operatiuni bancare (plata facturilor si a ratelor la credite, schimburi valutare etc.) de la distanta, de oriunde ai acces la Internet, si la orice ora, indiferent de programul bancii.
Alt avantaj al internet bankingului este ca poti face plati si transferuri cu comisioane mai mici decat cele de la ghiseu. De asemenea, unele banci ofera dobanzi mai mici la creditele obtinute prin internet bankig, precum si dobanzi mai mari pentru depozitele constituite online.
Concret, de pe laptop sau telefon intri pe site-ul bancii la care ai contul, la sectiunea internet banking/online banking.
ATENTIE! Trebuie sa te asiguri ca esti pe site-ul bancii la care ai cont, si nu pe alt site, de pe care ti se pot fura banii din cont, infractiune cunoscuta drept phishing.
Cea mai sigura metoda de verificare ca esti pe site-ul bancii este sa te uiti la adresa de internet, care are o cheita in fata, un semn ca este un site sigur, si incepe cu literele "https", urmate de numele bancii, dupa exemplul: https://www.otpbank.ro.
De regula, site-urile de internet banking ale bancilor au nume si adrese diferite fata de cele ale site-ului bancii. De exemplu, serviciul de internet banking al OTP Bank se numeste OTPdirekt, iar adresa de internet este: https://www.otpdirekt.ro. (vezi foto)
Pentru a intra in contul tau de internet banking, va trebui sa introduci datele de acces in cont (numele de utilizator si parola), pe care trebuie sa le cunosti doar tu si pe care nu trebuie sa le transmiti nimanui.
ATENTIE! Datele de acces la cont (nume utilizator-username, parola, PIN sau cod token/etoken) nu trebuie trimise nimanui, nici macar bancii. Daca primesti mesaje sau SMS-uri in care ti se cer aceste date, este vorba de o tentativa de frauda/inselatorie.
In unele cazuri, pentru autentificare (accesul la cont) este necesara utilizarea unor dispozitive furnizate de banca (token), insa acestea sunt pe cale de disparitie, fiind inlocuite cu aplicatii pe telefon (etoken).