Nici macar unitatile bancare situate in centrul marilor orase nu mai sunt de interes pentru banci, care se bazeaza acum tot mai mult pe furnizarea de produse si servicii online.
De exemplu, Raiffeisen Bank a inchis recent o unitate situata chiar in centrul Capitalei, in Piata Unirii (vezi foto), prin fata careia trec zilnic foarte multi oameni.
Pentru banca, insa, se pare ca situarea intr-o zona cu trafic intens nu mai este de actualitate, dat fiind ca tot mai multi clienti ai sai recurg la serviciile bancare de pe telefon si internet.
Clientii "digitali" ai Raiffeisen, adica cei care utilizeaza aplicatii de internet/mobile banking pentru operatiuni bancare, a crescut cu 18% in 2020, la un total de 850.000 de clienti persoane fizice si juridice.
Ceea ce inseamna ca o ponderea clientilor "digitali" ai Raiffeisen Bank a ajuns la 39% din numarul total de clienti ai bancii, 2.176.853 milioane.
Raiffeisen a inchis in 2020 un numar 17 unitati, astfel ca reteaua sa teritoriala a scazut la 337 de unitati in total.
Numarul total al unitatilor bancare din Romania a scazut in 2020 cu 183, la un total de 3.835, conform statisticilor furnizate de Banca Nationala a Romaniei (BNR).
Pe parcursul ultimilor trei ani, numarul unitatilor bancare s-a diminuat cu 720 de unitati. (vezi aici statisticile)