Vodafone a alocat unor clienti numere de telefon provizorii in perioada în care se realiza portarea in reteaua sa, insa ulterior le-a mentinut in folosinta peste termenul convenit, a constatat Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului (ANPC), care a sanctionat Vodafone pentru aceasta practica abuziva.
Vodafone a contestat in instanta sanctiunea ANPC, insa judecatorii au respins actiunea si au dat dreptate ANPC.
Deși acordarea unui număr de telefon suplimentar pe perioada portării face parte din procedura necesară pentru a se realiza trecerea de la o rețea de telefonie la alta, păstrarea acestuia și ulterior, nejustificat, este de natură să denatureze comportamentul consumatorului, au constatat judecatorii.
Aceasta conduita a Vodafone, adauga instanta de judecata, încalcă și diligența profesională, influențând comportamentul consumatorului, care în ipoteza în care înțelege să se prevaleze de dreptul său de a menține contractul cu operatorul de servicii de la care s-a solicitat inițial portarea, cu respectarea termenului în care se prevede o atare posibilitate, se vede nevoit să achite sume suplimentare și îl poate determina să accepte condițiile impuse de Vodafone, contrar voinței sale reale.