ING Bank Romania a anuntat rezultatele financiare la finalul trimestrului trei (T3) 2020, intr-un comunicat de presa:
ING Bank România: al treilea trimestru indică revenirea cererii pentru credite ipotecare, în tandem cu accentuarea economisirii
- Cererea pentru creditele ipotecare a crescut în cel de-al treilea trimestru, depășind cu 19% numărul solicitărilor primite în aceeași perioadă din 2019. 42% dintre acestea s-au îndreptat către creditele ipotecare cu dobândă fixă;
- Depozitele au crescut cu 25% în comparație cu anul trecut, în timp ce portofoliul clienților cu venituri recurente încasate într-un cont ING a depășit pragul de un milion;
- ING Bank România a primit peste 7.000 de aplicații în cadrul programului IMM Invest până în prezent, iar suma totală a creditelor aprobate de bancă la final de septembrie a depășit 700 milioane lei;
- Banca a înregistrat o creștere a traficului mobil în aplicația Home’Bank cu peste 50% comparativ cu anul trecut.
„După primele luni de pandemie, când am înregistrat o scădere bruscă a activității de creditare, în al treilea trimestru am observat un reviriment al încrederii în situația economică și, implicit, un interes mai ridicat al clienților către produsele de credit. Astfel, cererea pentru credite ipotecare a fost mai mare decât în aceeași perioadă din 2019.
Totuși, prudența caracterizează comportamentul clienților noștri. Aproape 50% dintre noile credite ipotecare sunt cu dobândă fixă, produsul nostru 7FIX bucurându-se de un real succes. În același timp, observăm continuarea tendinței de a economisi mai mult și o cerere sub potențial în zona creditelor de nevoi personale.
Cred că acest an este un test de maturitate pentru toți, atât la nivel personal, cât și organizațional. Am învățat lecții importante în timpul crizei din 2008/2010 și suntem mai bine pregătiți la nivel de societate pentru a gestiona această dublă criză, sanitară și economică. Remarcăm acest lucru în interacțiunile zilnice cu clienții noștri, care demonstrează o abordare matură și responsabilă.
Continuăm să susținem planurile clienților, atât prin produse și servicii în continuă dezvoltare, cât și prin măsuri specifice perioadei pe care o traversăm, precum amânarea plății ratelor la credite sau rolul nostru activ în cadrul programului IMM Invest. Suntem hotărâți să ne continuăm strategia de dezvoltare și digitalizare, în timp ce ne îndeplinim rolul de cetățean corporativ responsabil. În al treilea trimestru al acestui an, ING a continuat să susțină comunitățile vulnerabile și să promoveze finanțarea sustenabilă”, a declarat Mihaela Bîtu, CEO ING Bank România.
[1]
Măsuri de sprijin pentru clienți și societate
Una dintre cele mai importante măsuri pentru susținerea mediului de afaceri românesc a fost înrolarea băncii în cadrul programului IMM Invest. Ca urmare a volumului ridicat de credite aprobate, ING a solicitat și obținut în luna august triplarea plafonului alocat inițial.
De la începutul programului și până în prezent, banca a primit peste 7.000 de aplicații în cadrul programului IMM Invest. La final de trimestru III, peste 1.000 de solicitări cumulând credite în valoare de 700 de milioane de lei au fost aprobate și puse la dispoziția clienților, în vreme ce peste 3.000 de cereri se aflau în diferite etape ale procesului de aprobare.
O altă măsură importantă pentru sprijinirea clienților ING a fost implementarea schemei de amânare a plății ratelor la credite. Până la mijlocul lunii iunie, clienții au avut posibilitatea de a solicita amânarea plății ratelor, iar 32.000 dintre clienți au optat pentru această facilitate. Între timp, peste 50% dintre aceștia au reînceput deja plata ratelor la credite.
Programele de educație financiară au fost intensificate în această perioadă, pentru facilitarea procesului de revenire la normal și pentru identificarea posibilelor dificultăți în achitarea ratelor.
În contextul în care nevoia de spațiu locativ este în creștere, ING și-a adaptat oferta și a venit cu una dintre cele mai competitive oferte de pe piață pentru creditele ipotecare, prin creditul 7FIX. În primul rând, produsul 7FIX oferă predictibilitate prin cei șapte ani de dobândă fixă, pentru un avans minim de 15%. În timp ce oferta pentru avansul minim de 15% este avantajoasă, ING încurajează creditarea responsabilă prin oferirea unui reduceri de 0,5% la rata dobânzii clienților care aduc un avans de peste 25% din valoarea proprietății. Din totalul solicitărilor pentru credite imobiliare, 42% s-au îndreptat către creditul imobiliar 7FIX, iar 54% dintre clienții care au optat pentru acest produs au ales să plătească un avans de cel puțin 25%.
Mai mult, ING s-a alăturat programului Noua Casă la începutul lunii septembrie, în cadrul căruia au fost depuse, până în prezent, peste 1.200 de aplicații la ING.
În ceea ce privește responsabilitatea socială, ING Bank România a continuat susținerea programelor de sănătate financiară și pentru un standard de viață decent al comunităților vulnerabile. Banometru a oferit resurse educaționale și consultații individuale pentru cei care se află în dificultate, în timp ce Startarium a continuat să funcționeze ca platformă educațională pentru companiile la început de drum.
Mai mult, prin participarea a 51 de angajați ING la Swimathon, peste 85.000 lei au fost donați către ONG-uri ce vizează o multitudine de cauze sociale.
Dezvoltarea durabilă este o prioritate și o preocupare de vârf a grupului ING. Recent, ING a fost unul dintre intermediarii primei emisiuni de obligațiuni verzi emise de NEPI Rockcastle, cel mai mare proprietar de centre comerciale din Europa Centrală și de Est, cu o poziție dominantă în România. Având o valoare de 500 milioane de euro, fondurile din obligațiunile verzi sunt direcționate pentru refinanțarea portofoliului de clădiri sustenabile și finanțarea proiectelor de eficiență energetică ale grupului NEPI Rockcastle.
Rezultate financiare
- Comparativ cu luna septembrie a anului precedent, profitul net al băncii a scăzut cu 26%, ajungând la suma de 443 milioane lei;
- Veniturile totale au crescut cu 2% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, ajungând la 1,57 miliarde de lei, în timp ce costurile operaționale au crescut cu 8,6%;
- În contextul pandemiei COVID-19, anticipând efectele crizei generate de aceasta, costurile cu provizioanele s-au dublat comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, ajungând la 326 milioane lei;
- Portofoliul de credite a ajuns la valoarea totală de 27,8 miliarde lei, indicând o creștere de 4% față de anul trecut;
- Portofoliul de depozite a crescut cu 25% în comparație cu anul trecut, ajungând la 42,9 miliarde lei, ceea ce a susținut creșterea activelor totale la suma de 51,4 miliarde de lei.
Utilizare în creștere a serviciilor și produselor digitale
Astăzi, banca are peste un milion de clienți cu venituri recurente, ceea ce înseamnă că unul din șase români își primeşte salariul sau alte tipuri de încasări lunare într-un cont ING. Acest lucru se datorează și ofertei ING Card Complet, cu 0 comisioane pentru clienții băncii care încasează lunar minimum 700 lei și care efectuează cel puțin o plată cu cardul pe lună.
Comportamentul clienților este puternic digital, în special în ceea ce privește preferința pentru mobile banking. Aproximativ 1,14 milioane de clienți au folosit Home’Bank în 2020, ceea ce reprezintă o rată de adopție de aproximativ 80% a serviciului de internet și mobile banking.
În ceea ce privește utilizarea platformei și a aplicației, 93% dintre autentificările în Home’Bank provin de pe dispozitive mobile. 77% dintre utilizatori folosesc exclusiv aplicația mobilă, care a înregistrat o majorare a traficului cu 50%. Mai mult, 22% dintre produsele ING sunt accesate direct din platforma Home’Bank, cu o pondere de 17,5% provenind de pe mobil.
Pe lângă servicii precum Round Up și creditul de nevoi personale 100% online, ING a adăugat posibilitatea utilizării cardului de credit virtual în ING Pay, astfel încât clienții pot efectua plăți cu telefonul mobil, în funcție de preferință, atât cu cardul virtual de debit, cât și de credit.
La sfârșitul lunii septembrie, 21% dintre plățile contactless au fost efectuate de clienții băncii cu ING Pay sau Apple Pay.
ING Business: platforma de internet banking dedicată companiilor de talie mijlocie și IMM a fost utilizată mai intens, reflectând comportamentul digital accentuat și în rândul acestor clienți. Astfel, ING a înregistrat creșteri de 32% în numărul clienților care utilizează această aplicație, 68% în numărul tranzacțiilor, iar 33% dintre autentificările în aplicația ING Business provin de pe telefonul mobil.
Evoluția brand-ului ING
ING Bank România a lansat noua sa direcție de brand - ‘do your thing’, parte din strategia Think Forward a companiei. ‘do your thing’ subliniază misiunea ING de a susține oamenii să fie cu un pas înainte, în viață și în afaceri, încurajându-i să facă mai multe din lucrurile pe care le iubesc. ‘do your thing’ înseamnă libertate, promisiunea ING de a le oferi clienților o experiență de banking personală, simplă și inteligentă. Experiența personală și simplă se declină printr-o abordare centrată pe clienți și prin disponibilitatea unor servicii cotidiene care nu lasă la vedere complexitatea operațiunilor bancare. Iar noile tehnologii și inovația aduc zi de zi servicii și produse relevante și ușor de folosit clienților ING.