www.bancherul.ro
Publicatie online stiri bancare



BT si USAMV Cluj-Napoca organizeaza cursuri pentru dezvoltarea competentelor in agribusiness

Autor: Bancherul.ro
2020-10-09 14:04

 BT şi Universitatea de Ştiinţe Agricole şi Medicină Veterinară Cluj-Napoca organizează cursuri pentru dezvoltarea competenţelor în agribusiness.


 Cei 22 de cursanţi sunt din familii care lucrează cu BT, cu activitate în agribusiness, în 16 judeţe.


 Educaţia în agribusiness şi susţinerea spiritului antreprenorial sunt esenţiale pentru creşterea afacerilor de familie şi pregătirea succesiunii generaţiilor.


 Angajamentul BT este să contribuie la repoziţionarea agriculturii în România.


Banca Transilvania se implică în dezvoltarea educaţiei în agribusiness şi în creşterea afacerilor de familie din domeniul agriculturii prin lansarea programului Agro Intergeneration, în parteneriat cu Universitatea de Ştiinţe Agricole şi Medicină Veterinară Cluj-Napoca (USAMV), anunta banca intr-un comunicat, in care adauga:


BT şi USAMV pregătesc terenul pentru un viitor cât mai rodnic prin cursuri destinate dezvoltării competenţelor în domeniul tehnologiei, managementului şi marketingului în domeniul agricol.


Angajamentul Băncii Transilvania este să contribuie la repoziţionarea agriculturii în România prin educaţie, finanţare, creşterea tehnologizării şi a specializării.


Pentru BT, modernizarea agriculturii înseamnă ca antreprenorii să fie tot mai mult în zona de monitorizare a tehnologiei, iar utilajele şi maşinile să fie cele care lucrează.


Efectul este, pe de o parte, productivitate mai mare, iar pe de altă parte, impact mai mic asupra mediului. În acest context, educaţia în agribusiness şi susţinerea spiritului antreprenorial sunt esenţiale pentru creşterea afacerilor de familie.


Cei 22 de cursanţi care fac parte din programul Agro Intergeneration fac parte din familii care sunt clienţi BT agribusiness, implicaţi în business-ul părinţilor, în 16 judeţe.


Programul începe în această săptămână şi se derulează pe parcursul unui an universitar, pe module despre gestiunea fermei, management financiar, leadership, marketing, inovaţie în agricultură etc.


Cursurile sunt susţinute de profesori din cadrul USAMV Cluj-Napoca, de specialişti din diferite domenii şi de persoane din echipa băncii.


[1]


Sorin Ignat, Director Agribusiness, Banca Transilvania:


„Viitorul depinde de cum ne pregătim azi. De aceea, Agro Intergeneration este pentru noi mai mult decât un program, este o abordare nouă pe care vrem să o sădim în familiile româneşti cu afaceri în agricultură.


Mai multe generaţii în acelaşi business înseamnă familii mai unite, împărtăşirea experienţelor şi a bunelor practici, complementaritate. Pentru familie şi comunităţile din care fac parte înseamnă un model, un nume dus mai departe, competitivitate mai mare, prosperitatea noii generaţii şi locuri de muncă”.


 Prof. dr. Cornel Cătoi, Rector al USAMV Cluj-Napoca:


„Provocările economice, sociale și de mediu necesită ca fermierii să fie în centrul comunităților rurale ale Europei.


Acest lucru explică motivul pentru care sprijinul pentru succesiunea generațională a fermelor și încurajarea unei noi generații de fermieri este un element cheie pentru dezvoltarea agriculturii.


În acest context, proiectul își propune să contribuie la perpetuarea fermelor familiale și la dezvoltarea unui plan de succesiune a fermelor care să permită o tranziție facilă de la o generație la alta, cu perturbări minime, atât a business-ului, cât și a relațiilor de familie. USAMV Cluj-Napoca poate contribui astfel la creșterea capitalului intelectual al managerilor de fermă - factor determinant în reușita succesiunii fermelor”.


Migrarea forţei de muncă în străinătate, interesul diminuat faţă de activităţile agricole, îmbătrânirea populaţiei, nevoia de sinergie şi de profesionalizare pentru o abordare modernă a agriculturii sunt câteva dintre cauzele incertitudinii în ceea ce priveşte succesiunea în agribusiness-urile de familie.


Banca Transilvania se implică în susţinerea educaţiei din domeniul agriculturii din 2013, prin burse acordate studenţilor de la USAMV Cluj-Napoca, Bucureşti, Timişoara, Iaşi, Constanţa şi Craiova.


Cu peste 31.000 de clienţi agribusiness, BT are aproape 18% din această piaţă şi este cel mai mare susţinător al agriculturii româneşti.