Ministerul Finanțelor Publice a semnat în luna septembrie co-finanțare europeană în sumă de 43 milioane lei (9 milioane euro) pentru două proiecte prin care va fi optimizat accesul la Spațiului privat virtual (SPV) de pe dispozitive mobile și se va optimiza arhiva pentru eliberarea documentelor instituției prin intermediul portalului, anunta Ministerul Finantelor intr-un comunicat, in care adauga:
Ambele proiecte sunt co-finanțate din Fondul Social European, prin Programul Operațional Capacitate Administrativă 2014-2020, pentru a îmbunătăți interacțiunea cetățenilor și a mediului de afaceri cu administrația fiscală din România.
La începutul anului viitor va fi lansată licitația pentru achiziția
Serviciilor privind realizarea unei analize generale a sistemului
informatic actual și definirea în detaliu a cerințelor aferente
adoptării noului cadru procedural și informațional (infrastructura IT) în vederea dezvoltării portalului ANAF pentru îmbunătățirea interacțiunii cetățenilor și mediului de afaceri.
Creșterea capacității administrative a MFP și a instituțiilor
subordonate în vederea îmbunătățirii interacțiunii cetățenilor și
mediului de afaceri pentru obținerea de servicii electronice extinse prin portalul ANAF.
Proiectul de creștere a capacitãții administrative a MFP și a
instituțiilor subordonate va avea ca scop optimizarea și simplificarea serviciilor legate de obligațiile fiscale și nefiscale și de plata taxelor în cadrul Spațiului Privat Virtual (SPV).
Totodată, acesta va facilita obținerea de servicii electronice extinse prin portalul ANAF.
În urma implementãrii propiectului, portalul ANAF va fi adaptat la dispozitive de tip smartphone și la tabletă și va dezvolta aplicații pentru platformele Android și IOS prin care sunt accesibile serviciile furnizate prin SPV.
De asemenea, vor fi introduse modalități noi de autentificare în sistem prin dispozitive mobile iar serviciile publice vor fi disponibile non-stop și accesibile din orice loc, indiferent de tipul de dispozitiv folosit, PC/laptop sau dispozitive (telefoane, tablete) mobile.
Noile servicii vor permite schimbul electronic de documente,
completarea de formulare online, furnizarea de notificãri automate și dovezi referitoare la manipularea datelor transmise.
Valoare proiect: 23.949.126,48 lei (asistență financiarã nerambursabilã: 20.133.401,56 lei, iar contribuția proprie: 3.835.724,92 lei).
Cel de-al doilea proiect, Creșterea capacitații administrative a MFP și a instituțiilor subordonate în vederea îmbunãtãțirii interacțiunii cetãțenilor și mediului de afaceri pentru obținerea de documente din arhiva instituției, are în vedere optimizarea și simplificarea serviciului de eliberare a documentelor din arhiva instituției prin intermediul portalului Spațiului privat virtual (SPV).
Astfel, beneficiarii vor avea un acces facil și imediat către servicii publice disponibile non-stop și din orice loc, independent de tipul de dispozitiv folosit, PC/laptop sau dispozitive (telefoane, tablete) mobile.
Totodatã, vor fi îmbunãtãțite schimbul electronic de documente, completarea de formulare online, furnizarea de notificãri automate și dovezi referitoare la manipularea datelor transmise.
Prin soluția implementatã, Ministerul Finanțelor urmãrește reducerea poverii administrative pentru contribuabili persoane fizice și juridice prin reducerea duratei de obținere de cãtre beneficiari a documentelor solicitate de pânã la 5-7 zile lucrătoare de la solicitare și douã drumuri la ghișeu, la 1 zi lucrătoare fãrã deplasare la ghișeu.
Valoare proiect: 26.949.305,69 lei (asistență financiară nerambursabilã: 22.633.067,94 lei, iar contribuția proprie: 4.316.237,75 lei).
Digitalizarea și aplicarea de standarde în colaborarea dintre
administrația fiscalã și contribuabili reprezintã o prioritate a
Ministerului Finanțelor Publice, ceea ce se va reflecta în creșterea gradului de încredere reciprocã prin asigurarea unui nivel ridicat de transparențã și predictibilitate.