Raiffeisen Bank are si in prezent probleme cu cardurile, pe care clientii bancii spun ca nu le pot folosi la bancomate pentru a scoate bani sau la POS-urile magazinelor pentru plati.
Mai mult, banca a retinut din conturile clientilor sumele de bani aferente tranzactiilor nerealizate.
Cu toate acestea, pe site-ul Raiffeisen a fost publicat un anunt potrivit caruia toate serviciile bancii sunt functionale.
Este a treia zi in care cardurile Raiffeisen nu functioneaza, dupa ce luni, 13 iulie, a cazut intreg sistemul de carduri al bancii, inclusiv ATM-urile si POS-urile, precum si aplicatia de internet/mobile banking (vezi aici detalii).
Raiffeisen este acuzata de clienti ca nu i-a anuntat despre existenta problemei cu cardurile, iar acum ca nu-si primesc inapoi banii retinuti de banca pentru tranzactiile esuate.
Banca nu a publicat niciun anunt sau comunicat cu privire la aceasta problema grava de functionare a serviciilor, ci doar a postat mesaje pe Facebook, primul dintre ele la peste 6 ore de la aparitia problemelor la platile cu carduri.
"A treia zi si nu pot plati cu cardul", s-a plans un client al Raiffeisen astazi, in jurul orei 14, pe Facebook.
Comentariile de astazi ale altor clienti Raiffeisen:
"Acum am incercat sa scot de la bancomat, nu mi-a dat niciun cent, in aplicatie au disparut".
"Nu este posibil ca de 3 zile sa existe sincope/erori, ce-o mai fi, in care sa nu putem efectua nici plati prin POS-uri, nici retrageri de numerar, dar banii sa ni se ia din conturi!"
"Problemele continua si astazi, 15 iulie".
"Sa tot mai ai card la Raiffeisen".
"Problema persistă, azi 15 iulie. Am încercat să retrag numerar de la ATM. Tranzacția a fost nefinalizată, dar banii au fost reținuți. În call center nu se răspunde cu zecile de minute 😡"
"Nu am reușit sa plătesc cu cardul la Auchan. Tranzacție respinsă , deși am primit notificare de la aplicație că am făcut plata."
"Am fost la bancomat in data de 13.07.2020 si am incercat retragerea sumei de 4.000 lei.
Desi bancomatul nu mi-a eliberat suma respectiva, aceasta mi-a fost scazuta din cont.
Rog remedierea situaţiei deoarece am nevoie urgenta de bani.
Multumesc!" a postat un client Raiffeisen, in cursul zilei de astazi.
"Am introdus în atm Raiffeisen cardul emis in alta tara, nu am primit banii, dar au dispărut din cont..."
"Am si eu o curiozitate, daca voi ca banca mi ai blocat niste bani, pot considera ca v ati imprumutat la mine si daca da sa imi spuneti unde semnam contractul sa va pot comunica ce dobanda percep..... banca de tot rasu´ ....."
"Au existat situații cand au retras suma de trei ori și procedura pentru deblocare a durat cca 60 zile. Jenant, mai ales ca in sucursala un angajat al bancii se uita debusolat in monitor, susținând ca nu observă nicio suma blocata🤷♀️ Probabil ca, tot 60 zile isi pasuiesc clientii si pentru plata creditelor."
"Va rog sa rezolvati cat mai repede. Am sunat la banca pe 13, pe 14 si pe 15. Degeaba! Nu se poate face deblocare imediata! Doar minciuni! Sunteti niste incompetenti!"
"Mie mi au retras suma respectiva de 6 ori... si de 3 zile sun incontinuu si ma duc in agentie si nimic.... se analizeaza.... incompetenti...."
"Stimate client, solicitarea dvs. a fost rezolvata favorabil. Suma tranzactiei investigate este disponibila in cont. Va multumim ! Ce părere aveți despre acest mesaj primit din partea banci ?Mesajul este primit în urma cu 24 de ore ,iar pana la aceasta ora bani nu mi-au fost returnați în cont. Va întreb cum ar trebui sa procedez în aceasta situație?"
Problema nu s-a rezolvat nici acum
"Nu merge cardul nici acum", s-a plans un client Raiffeisen, astazi, 15 iulie 2020, ora 21:44.
"Da´ bine ca trebuie sa intru pe pagina lor de facebook ca sa aflu de problema. Sa va spun ce misto a fost la mine. Luni am fost la cumparaturi, suma de 16 lei, tranzactie esuata. De doua ori. Am platit cash pana la urma, era coada in spate.Dar mi-a blocat suma de doua ori!
Ieri, adica miercuri. Alte cumparaturi, 36 de lei, acelasi magazin (aceeasi casa). Tranzactie esuata. De doua ori. Cand ies din magazin, primesc sms ca am primit niste bani in cont. Nu scria de unde sunt.
Deci eu trebuie sa sun azi (e ora 1 dimineata) ca sa ma milogesc sa imi deblocheze 2 x 16 lei. Sunt decisa sa renunt la banca asta. Cu emiterea noului card in aprilie, in plina pandemie, a fost poveste. Sunteti de toata jena, Raiffeisen! 😡😡😠😠😠"
"Am sunat la *2000 in data de 14.07.2020 si am așteptat 25 minute sa pot vorbi cu un angajat sa anunt problema. Mi-a promis că-mi va intra banii până seara. Dacă Nu sa sun din nou pe 15.07. Am asteptat din nou 25 minute, si nu au mai răspuns."
"Poate toti cei aflati în aceasta situatie ar trebui sa facem o cauza împreuna sa fim uniti macar acum cînd o Banca ne fura din banii nostri pe motivul "greseala de sistem".Ma întreb daca autoritatile Romaniei au habar de acest furt??"
Raiffeisen nu a raspuns astazi la niciun mesaj postat de clienti pe Facebook.
ACTUALIZARE
De ce pe site-ul Raiffeisen apare ca toate serviciile sunt functionale, desi clientii se plang ca nici acum nu-si pot folosi cardurile si nici nu si-au primit banii inapoi? am intrebat banca.
Raspunsul Raiffeisen Bank: "Informatia postata pe site este corecta."
In prezent, pe site-ul Raiffeisen.ro apare urmatoarea informatie: "Disponibilitatea serviciilor Raiffeisen Bank - Clientii carora le-au fost blocate sume din tranzactii nefinalizate sunt rugati sa sune la *2000 pentru deblocare imediata."
Clientii Raiffeisen se plang ca nu si-au primit banii inapoi
Clientii Raiffeisen se plang ca nu si-au primit nici pana astazi, 16.07.2020, banii retinuti din conturi dupa tranzactiile esuate cu cardurile si ca trebuie sa astepte mult la call center:
"De ce nici pana azi (16.07. 2020) nu au fost returnati banii blocati luni ,din cauza sistemului, in data de 13.07???? Cat trebuie sa mai asteptam??? Va bateti joc in continuare de noi,spunandu-ne sa sunam la*2000??? Cine plateste factura telefonica pentru zecile de minute de asteptare???", a postat un client Raiffeisen, pe Facebook, in 16 iulie, ora 10.
"Am stat 30 minute in asteptare la nr de tel mentionat si cand raspunde cineva intr-un final, imi reproseaza ATENTIE !! De ce nu am sunat de pe numarul de telefon inscris in contractul cu banca, ca acela este folosit la identificare si ma pune efectiv sa mai sun o data. Inca 30 de minute de fericire cu muzicuta. Felicitari pentru munca excelenta pe care o faceti ! .....NOT"
"Cu greu am gasit un bancomat si lipseste 50 lei din ce aveam pe card?? Ce se întâmplă unde merg banii?? Va rugam puneți banii la loc."
Problema nu s-a rezolvat
"Aveti din nou aceasi problema, am facut acum o tranzactie si iar eroare si nu s-a procesat", a postat un client Raiffeisen pe Facebook, joi, 16.07.2020, in jurul orei 12.
Recuperarea banilor de la Raiffeisen, in 45 de zile
Un client Raiffeisen se plange ca trebuie sa astepte 45 de zile pentru a-si primit banii inapoi in urma unei plati cu cardul refuzata de banca.
Sfatul lui: evitati Raiffeisen:
"Plata la Dedeman pe 28.06., POS refuza tranzacția, repet plata, se face, ma uit în aplicație pe telefon după 2 zile, o plata la Dedeman Bacău, una la Ploiești unde cumpărasem, cu aceeași suma. Ok, merg la banca, fac sesizare, zice duduia durează câteva zile, azi pe 16.07 sun la call centre, zice așteptăm să ne dea Dedeman banii înapoi sa vi i dam, dar sa știți ca durează 45 de zile. Evitați Raiffeisen!"
"Sa va fie rusine, niste nesimțiți...dureaza o ora, cică...Au durat mai mult de 24 si nimic..."
"La Sucursala Buzau, Consultanta clienti, serviciu care ar trebui sa fie orientat catre clienti, sa te fereasca Sfantu´ sa ajungi la o doamna bruneta care trateaza totul cu un sictir maxim, desi ai dreptate si cunosti foarte bine procedurile bancare. Raiffeisen Bank ar trebui sa faca curatenie si sa concedieze personalul cu mentalitati comuniste si atitudine de functionas de la stat angajat pe pile.
Daca ceri sa vorbesti cu directorul de sucursala despre atitudinea doamnelor de la birouri , ti se spune ca directorul este iesit si ca nu exista formular de reclamatii. Rusine Raiffeisen ca in 2020 tratati clientii ca pe gunoaie. Nu recomand nimanui sa apeleze la ei, mergeti la banci care si-au instruit personalul sa le vorbeasca frumos clientilor."