Prima editie a studiului Podcast in Romania realizat de BRAT (Biroul Roman de Audit Transmedia), cu sustinerea Thinkdigital, la initiativa Bancii Transilvania, releva date surprinzatoare, optimiste, legate de consumul de continut audio in format digital, anunta banca intr-un comunicat, in care adauga:
Rezultatele studiului realizat intre 17 iunie si 1 iulie a.c. au fost prezentate azi, 8 iulie, in cadrul primului eveniment dedicat acestei noi industrii, Podfest:
- 37,8% dintre romanii cu varste cuprinse intre 16 si 50 de ani consuma continut audio online in format podcast. In cifre absolute, inseamna 3,2 milioane de persoane.
- Podcasturile se asculta – dar, important - se si vizioneaza in versiune video - mai ales in orase (44%), dar si in mediul rural (29%).
- Barbatii prefera ceva mai mult aceasta forma de continut: 54,3% dintre ascultatori.
- 8,4 ore lunar petrec romanii din targetul studiat ascultand un podcast (10 episoade, in medie).
- Majoritatea romanilor asculta podcasturi acasa, iar cel mai utilizat mediu de ascultare este, aparent surprinzator, Youtube (peste 90%), apoi Facebook (45%). Urmeaza Spotify (31,4%), Google Podcasts (28%) si alte platforme audio dedicate.
- 73,6% accepta sau considera utile momentele publicitare din podcasturi, fiind o piata incipienta, iar publicitatea fiind adesea integrata sau in legatura cu subiectul discutat.
- Venitul mediu pe gospodarie al ascultatorilor de podcasturi este de circa 1.000 de euro, iar 30% dintre ascultatori au studii superioare.
- Podcasturile care au cea mai mare notorietate sunt realizate de nume cunoscute. In sondajul la care au raspuns aproape 4.000 de persoane, din care 2.000 asculta podcasturi pe primul loc a fost mentionat, cu 36,4% podcastul „Starea Natiei” cu Dragos Patraru, urmat de „Romania, stii bine” realizat de echipa ProTV (27,2%), ESCA, realizat de Andreea Esca (25,4%), productii care sunt urmate de podcasteri precum Laurentiu Mihai si Sorin Amzu cu „Banii Vorbesc” (19,9%), apoi MCN Podcast cu comediantul Cosmin „Micutu” Nedelcu (19,9%) si George Buhnici cu podcastul CuriosITy (19,6%).
Clasamentul complet in care se regasesc si alti comedianti, specialisti in diverse domenii si jurnalisti, precum si o serie de rezultate relevante despre piata podcasturilor, se pot consulta in prewiew-ul raportului prezentat astazi, care se poate downloada de pe site-ul Thinkdigital -> companie partenera a proiectului care opereaza prima retea de publicitate audio digitala pentru podcasts.
„Noile medii de comunicare au devenit in ultimul timp relevante pentru public si incep sa atraga atentia clientilor si agentiilor de publicitate, care au nevoie de informatii credibile, corecte, pe care sa isi bazeze deciziile strategice de comunicare. Vremea intuitiilor si a convingerilor personale fata de aceste noi medii a trecut, este timpul ca ele sa devina subiectul studiilor si sa poata fi analizate comparativ cu celelalte medii”, Arina Ureche, director general BRAT si coordonator al studiului.
„Sper ca demersul nostru sa ajute atat creatorii - de la specialisti in diferite domenii, vedete si influenceri si pana la studiori sau posturi radio, cat si companiile care sunt interesate de noile formate audio. Am gasit parteneri de nadejde in BRAT, Thinkdigital si Dragos Stanca si am reusit sa punem studiul pe picioare intr-un timp record”, Sergiu Mircea, Director Executiv Marketing, Comunicare si PR la Banca Transilvania.
Banca Transilvania a lansat podcastul BT Talks in decembrie 2019, ca parte din comunicarea 360° BT si inseamna dialoguri cu invitati relevanti din diferite industrii si din echipa bancii. Cei mai recenti invitati sunt Bogdan Buta - fondator UNTOLD si Neversea, Simona Halep si Radu Muntean - regizor.
Vezi studiul pe site-ul Banca Transilvania.