Banca Comerciala Romana (BCR) a anuntat ca pana acum a aprobat un numar de 34.459 de amanări de plată a ratelor la credite, din aproximativ 38.525 de cereri depuse de către persoanele fizice.
BCR mentioneaza ca din cele 38.525 de cererei depuse, doar 36.041 au fost eligibile, adica cei care au cerut amanarea ratelor au fost afectati, direct sau indirect, de criza COVID-19.
Ceea ce inseamna ca BCR a respins 2.484 de cererei de amanare a ratelor, pe motiv ca solicitantii nu sunt eligibili.
Mai mult, dintre cele 36.041 de cereri eligibile, BCR a aprobat doar 34.459, deci 1.582 de cereri eligibile au fost respinse, motivul nefiind mentionat de BCR.
Asadar, din totalul celor 38.525 de cereri depuse, BCR a aprobat numai 34.459, adica 89%, ceea ce inseamna ca 4.000 de cereri de amanare a ratelor la credite au fost respinse.
BCR mai mentioneaza ca 62% dintre clienti au optat pentru soluția de amânare BCR, de 3 luni, valabila doar pentru creditele de consum, fara a se aplica dobanda la dobanda, ca in cazul OUG 37/2020.
Banca mai anunta ca "30.000 de clienți persoane fizice cu probleme la plata creditelor au fost apelați telefonic, printr-un program special, pentru a fi consiliați asupra opțiunilor pe care le au, inclusiv amânarea la plată, prin soluțiile BCR sau cele disponibile prin OUG, cu explicarea avantajelor sau dezavantajelor pe principii de educație financiară."
BCR mai mentioneaza ca "2.100 de amânări la plată a ratelor au fost operate de clienți direct în George, prin fluxul special disponibil în magazinul aplicației, disponibil din 30 aprilie".
De asemenea, 1.584 de amânări la plată a ratelor au fost preluate automat de la clienți prin noul robot telefonic (IVR) disponibil în ContactCenter.
BCR precizeaza ca 267.000 de apeluri au fost primite în luna mai, în Contact Center, în scădere cu 18% față de aprilie, dar în continuare cu 52% mai mari în comparație cu media lunilor ianuarie și februarie 2020.
Banca a primit cu 14% mai puține apeluri în Contact Center BCR, față de săptămâna trecută.
BCR anunta ca un nou centru regional de Contact Center a devenit operațional la Oradea, alte 3 centre regionale fiind complet funcționale începând din 5 mai (Iași, Timișoara, Cluj).
Media de așteptare pentru răspuns în Contact Center a fost saptamana trecuta de 2 minunte, în scădere de la 3 minute, săptămâna trecută.
Sucursala BCR din Burdujeni (județul Suceava) a fost redeschisă. 410 sucursale BCR sunt funcționale, în prezent, în întreaga țară, doar 19 fiind închise (în mall-uri, centre comerciale sau clădiri de birouri, a căror activitate e în continuare suspendată).
BCR mai anunta ca 163 de cereri pentru virarea pensiei pe card au fost primite în Contact Center, până în prezent, prin noul flux special ce permite activarea încasării pensiei pe card fără deplasare la bancă sau la ghișeul Caselor de Pensii, cu livrarea acasă a cardului.
Un numar de 155.000 de carduri noi sau reînnoite au fost expediate prin curier la domiciliul clienților, pe cheltuiala băncii, începând cu 21 martie.
Un numar de 9.238 de conturi de PFA deschise printr-un flux simplificat, din care 180 în ultima săptămână.
ACTUALIZARE
BCR face urmatoarele precizari cu privire la amanarea ratelor la credite:
"In cazul a jumatate dintre ele, nu le-am respins noi, ci clientii au renuntat la amanare, inainte de a le implementa. Adica au facut solicitare de amanare si apoi ne-au sunat si au spus ca nu mai vor sa beneficieze de amanare.
In cazul celor respinse, cele mai multe sunt pe criteriul de restante la data de 16 martie, apoi pe criteriul de varsta maxima la momentul iesirii din perioada de amanare.
Cele eligibile, dar neimplementate, sunt in proces de implementare, nu sunt respinse."