Credit Europe Bank isi raporteaza la Biroul de Credit clientii care-si amana ratele la credite, conform OUG 37/2020, ceea ce nu a mai anuntat pana acum nicio alta banca, potrivit informatiilor publicate de acestea.
"În cazul în care cererea de suspendare la plată va fi aprobată, acest eveniment va fi reflectat în evidențele bazelor de date de tipul birourilor de credit. De exemplu, daca ești persoană fizică, vei fi raportat în Biroul de Credit cu evenimentul „suspendare la plată”. După încetarea acestei stări, se vor relua raportările, în condițiile obisnuite, fără a fi necesare înștiințări separate către tine, în acest sens", isi avertizeaza clientii Credit Europe Bank, pe site-ul bancii.
Biroul de Credit a anuntat ca toate bancile vor face raportari privind amanarea ratelor la credite. (vezi aici detalii)
Credit Europe Bank nu are un formular de amanare a ratelor, pe care clientii sa-l poata completa, pe site-ul bancii, astfel incat cererea sa fie trimisa usor, cum au cele mai multe banci.
Clientii Credit Europe Bank sunt nevoiti astfel sa sune la call centerul bancii, sa trimita un e-mail sau sau o scrisoare, pentru amanarea ratelor la credite.
Informatiile publicate de banca, pe site:
Dorești suspendarea ratelor creditului tău?
În contextul actual determinat de pandemia COVID-19, dorim să te ținem la curent cu modalitățile prin care poți beneficia de amânarea obligațiilor de plată a ratelor scadente aferente împrumuturilor tale, conform Ordonanței de Urgență 37/2020, în vigoare de la 30 martie 2020.
Te rugăm să ții cont de faptul că în acest material este vorba DOAR despre cazurile în care soliciți suspendarea la plată a împrumutului, motivat de afectarea veniturilor, în contextul pandemiei.
Cum aplic?
Dacă ești titularul (împrumutatul unui credit), pentru a beneficia de suspendarea obligației de plată a ratelor, dobânzilor și comisioanelor, ne trimiți o solicitare care va cuprinde și o declarație pe proprie răspundere (model orientativ găsești mai jos),
- în format letric prin una din opțiunile menționate mai jos:
la adresa Bdul. Timişoara nr. 26Z, Clădirea Anchor Plaza, sector 6, cod 061331, Bucureşti, România;
- prin poșta electronică la adresa office@crediteurope.ro,
- sau apelând +4021 406 50 60 ori CEBLine la 0750 000 000, serviciul de relații clienți disponibil non-stop.
Îți atragem atenția asupra faptului că nu vom putea lua în considerare și analiza solicitarea în cazul în care îi lipsește oricare dintre următoarele elemente:
- identificarea aplicantului împrumutat prin raportare la evidențele noastre,
- indicarea perioadei de suspendare a plăților,
- opțiunea privind prelungirea sau nu a maturității creditului,
declarația pe proprie răspundere cu privire la afectarea veniturilor.
Întrucât opțiunea de suspendare a ratelor poate fi solicitată o singură dată, te rugăm să acorzi atenție sporită opțiunilor făcute în cererea de suspendare.
De asemenea, te rugăm ca, înainte de a ne transmite informații cu caracter personal, să citești și „Nota de informare cu privire la prelucrările de date în context SARS – Covid 2”, disponibilă mai jos.
Până când pot aplica?
Trebuie să primim o cerere complet formulată până la data de 15 mai 2020, inclusiv.
Ce pot obține?
Poți opta prin solicitarea transmisă să ți se suspende obligația de plată a ratelor scadente aferente împrumuturilor, reprezentând rate de capital, dobânzi și comisioane, pentru o perioadă cuprinsă între o lună și nouă luni, fără a depăși data de 31 decembrie 2020.
Poți opta pentru prelungirea creditului corespunzător perioadei de suspendare sau pentru menținerea maturiății inițiale, cu redistribuirea sumelor datorate.
Ce condiții trebuie să fie îndeplinite?
Veniturile tale au fost afectate direct sau indirect de situația gravă generată de pandemia COVID-19, conform normelor de aplicare a OUG 37/2020.
Creditul tău este încă în derulare, adică nu a ajuns la maturitate sau nu a fost declarat scadent anticipat, anterior datei de 30.03.2020.
Creditul tău nu înregistrează restanțe la data instituirii stării de urgență pe teritoriul României (16 martie 2020) sau restanțele au fost achitate până la data solicitării suspendării obligației de plată.
Daca ești persoana fizică, iar prelungirea maturității creditului ar determina depășirea limitei de vârstă de 70 de ani la sfârșitul creditului, perioada de prelungire a creditului va fi limitată pentru a se respecta încadrarea în limita de vârstă.
Dacă ești persoană juridică și ai contractat un credit, trebuie să îndeplinești cumulativ următoarele condiții:
- întrerupi activitatea total sau parțial ca efect al deciziilor emise de autoritățile publice competente potrivit legii, pe perioada stării de urgență decretate, și deții certificatul de situații de urgență emis de Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri ( Tip I - certificat albastru) sau deții certificatul pentru situații de urgență emis de Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri, prin care se constată, în baza declarațiilor pe propria răspundere a debitorilor, diminuarea veniturilor sau a încasărilor cu minimum 25% în luna martie 2020 prin raportare la media lunilor ianuarie și februarie 2020 (Tip II - certificat galben);
- activitatea a fost întreruptă total sau parțial ca efect al deciziilor emise de autoritățile publice competente pe perioada stării de urgență decretate, cu următoarele urmări: restrângerea pieței de desfacere, restrângerea numărului de angajați, diminuarea numărului de furnizori etc.
- nu te afli în insolvență la data solicitării suspendării rambursării creditului, conform informațiilor disponibile pe pagina web a Oficiului Național al Registrului Comerțului.
Cum funcționează?
Banca analizează și aprobă solicitarea în condițiile prevăzute în normele de aplicare a OUG 37/2020 și îți va comunica rezultatul în 15 zile de la data depunerii solicitării complet formulate.
În situația în care solicitarea este aprobată, modificarea contractului de credit va produce efecte, fără încheierea de acte adiționale. În termen de 30 de zile de la primirea solicitării, îți vom trimite o notificare cu privire la clauzele contractuale modificate prin efectul legii.
În cazul în care cererea de suspendare la plată va fi aprobată, acest eveniment va fi reflectat în evidențele bazelor de date de tipul birourilor de credit. De exemplu, daca ești persoană fizică, vei fi raportat în Biroul de Credit cu evenimentul „suspendare la plată”. După încetarea acestei stări, se vor relua raportările, în condițiile obisnuite, fără a fi necesare înștiințări separate către tine, în acest sens.
Ce impact au modificările creditului asupra garanțiilor?
Toate garanțiile aferente contractului de credit se mențin.
Cu toate acestea, acordul garanților este necesar pentru extinderea efectelor modificărilor contractului de credit și asupra acestora.
Ce impact va avea această suspendare asupra ratelor viitoare?
Ratele datorate conform contractului de credit vor fi amânate pe perioada suspendării, ele urmând să fie achitate după expirarea acesteia.
Conform legii, dobânda datorată de debitori corespunzătoare sumelor scadente a căror plată este suspendată se capitalizează la soldul creditului existent la finele perioadei de suspendare.
Prin excepție de la regula de mai sus, pentru creditele garantate cu garanții reale imobiliare contractate de persoane fizice, dobânda aferentă perioadei de suspendare se calculează potrivit prevederilor contractului de credit, nu se capitalizează și nu este purtătoare de dobânzi, iar plata de către debitor a acestei creanțe distincte se va face eșalonat, în 60 de rate lunare egale, începând cu luna imediat următoare încheierii perioadei de amânare.
În toate cazurile, rata lunară se va majora, in funcție de tipul de credit și de opțiunea pe care o veți face prin solicitarea transmisă (număr de rate suspendate și prelungirea sau nu a perioadei de creditare).
În situația în care dorești să reiei plata obligațiilor mai devreme de expirarea perioadei de suspendare, poți contacta oricând Banca la CEBLine 0801.000.000 (valabil doar în rețeaua Telekom Romania), 0750.000.000 sau direct pe www.crediteurope.ro.
Am nevoie de informații suplimentare
Dacă ai întrebări suplimentare, ne poți contacta prin formularul disponibil pe website la secțiunea CONTACT, prin e-mail la office@crediteurope.ro sau prin apel telefonic la 0750 000 000, serviciul non-stop de call center CEBLine.
În contextul actual, îți recomandăm să utilizezi canale online alternative pentru operațiuni curente și să amâni deplasarea în sucursale dacă nu trebuie să realizezi operațiuni urgente care necesită prezența ta într-o unitate Credit Europe Bank.