www.bancherul.ro
Publicatie online stiri bancare



Bancile sunt sufocate de cererile clientilor pentru amanarea ratelor la credite

Autor: Bancherul.ro
2020-03-31 20:12

Bancile mari, precum Banca Transilvania, BCR, BRD, Raiffeisen, ING sau CEC Bank sunt asaltate de clienti, care cer in principal amanarea ratelor la credite, dar au si alte probleme, in special legate de utilizarea aplicatiilor online de mobile banking si internet banking, pe care sunt nevoiti sa le utilizeze acum, dat fiind ca nu mai pot sa se deplaseze la unitatile bancare, din cauza epidemiei coronavirusului COVID-19.


Bancile primesc foarte multe cereri de amanare a ratelor, in conditiile anuntate de ele, in general pe o perioada de pana la 3 luni, fara majorarea ulterioara a ratei, prin prelungirea perioadei de creditare.


Amanarea ratelor in conditiile oferite de banci s-ar putea dovedi preferata de clientii acestora decat varianta adoptata prin OUG 37/2020 din 30 martie, care desi prevede o amanare mai mare, de pana la 9 luni, inseamna o crestere a valorii ratei, dupa perioada de amanare (vezi aici detalii).


Clientii bancilor asteapta la telefon cu orele (vezi foto, cu un apel la BRD in asteptare de peste 2 ore), pentru a inregistra o cerere de amanare a ratei sau pentru rezolvarea unei probleme.


In multe situatii, telefonul se inchide automat, nici nu-ti mai poti astepta randul, pentru a fi preluat de "specialistii nostri care se afla intr-o conversatie".


Multi cititori care ne-au sunat nici macar nu stiu ca pot face cererile de amanare a ratelor si online, pe site-urile bancilor. Altii se plang ca nu gasesc paginile de pe site-urile bancilor unde trebuie sa completeze formularul de amanare.


De exemplu, pe site-ul BCR se gaseste greu pagina in care poti completa formularul de amanare a ratelor.


Unii oameni nici macar nu au o adresa de e-mail, astfel ca nu pot sa trimita formularul de la BCR, iar la telefon nu le raspunde nimeni.


Alti clienti ai bancilor se plang ca nu pot completa formularele pentru amanarea ratelor, din diverse motive, de exemplu pentru ca nu au inregistrata o adresa de e-mail in baza de date a bancii.


Pana vine raspunsul de la banca ajung restantier


O alta mare problema a clientilor tuturor bancilor mari este ca nu razbat sa raspunda rapid tuturor cererilor de amanare a ratelor, reclamatiilor si altor solicitari venite cu duiumul in aceasta perioada.


Multi se plang ca dupa o saptamana sau chiar doua de la depunerea cererilor, nu au primit confirmari sau raspunsuri daca acesteau au fost inregistrate sau nu si daca au fost aprobate.


Unii cititori ni s-au plans ca termenul de plata a ratei pe luna martie a trecut deja, ei nu au achitat rata, sperand sa primeasca aprobarea de amanare, dar care nu a venit.


Ce se intampla in aceasta situatie? Li se va inregistra restanta si vor fi raportati la Biroul de Credit? Ba chiar li se va refuza cererea de amanare a ratelor?


Am primit si plangeri de la cititori carora banca le-a refuzat cererea de amanare a ratei pentru ca au inregistrat restante cateva zile, dar dupa depunerea cererii de amanare.


BCR a precizat, la solicitarea Bancherul.ro, ca solicitarile de amanare a ratelor "vor fi luate in calcul la data depunerii".


In aceste conditii, sfatul nostru este sa achitati rata aferenta lunii martie sau aprilie, daca aveti banii necesari, pentru a nu risca sa fiti refuzati de banca cu amanarea urmatoarelor rate.


Daca nu puteti face plata, atunci asigurati-va ca trimiteti la timp cererea de amanare, adica inainte de data scadenta.


Daca nu reusiti sa depuneti cererea la banca sau daca aveti alte probleme pe care nu le puteti rezolva cu banca si aveti nevoie de ajutor, va stam la dispozitie, ca de obicei, nu doar in aceasta perioada de criza.


Asa incat, desi si noi suntem asaltati de telefoanelor cititorilor, va ajutam oricand, non-stop, la numarul de telefon 0723292899, prin e-mail la vasile.coman@bancherul.ro sau online, pe Reclamatiibanci.ro, Bancherul.ro, Ghiseulbancar.ro.