Protectia datelor
Informare privind protectia datelor cu caracter personal
Banca Comerciala Romana S.A. ("BCR") prelucreaza datele tale cu caracter personal cu respectarea Regulamentului General privind Protectia Datelor nr. 679/2016 (GDPR) si a legislatiei aplicabile in domeniu in vederea parcurgerii etapelor necesare deschiderii unui cont, incheierii un contract cu BCR in acest sens, precum si in vederea beneficierii de serviciul prestat prin intermediul platformei de internet si mobile banking, George. Mai multe informatii gasesti in "Politica de confidentialitate a BCR" care completeaza informatiile disponibile in acest document si care este disponibila aici .
Dupa cum ai fost informat, deschiderea Contului online presupune anumite prelucrari de date specifice. Pentru o parte dintre aceste prelucrari vom avea nevoie de acordul tau pentru a putea merge mai departe cu procesul de deschidere a Contului. Astfel, vom avea nevoie de consimtamantul tau pentru prelucrarea datelor biometrice pentru a ne asigura ca te identificam corespunzator si ca vom preveni o incercare de utilizare neautorizata a datelor tale. De asemenea, pentru a avea o masura de securitate in plus, vei intra in legatura cu un operator BCR intr-un apel video inregistrat pentru a ne asigura de identitatea dintre persoana ta si datele pe care ni le furnizezi. In plus, apelul video garanteaza introducerea unui factor uman prin care se asigura derularea corespunzatoare a procesului de inrolare pentru incheierea contractului. Aceste procese sunt implementate tocmai pentru a proteja datele cu caracter personal avand in vedere ca incheierea contractului se efectueaza la distanta. Furnizarea acestor acorduri este necesara pentru indeplinirea formalitatilor de deschidere a Contului in conditii de siguranta.
Daca nu vrei sa iti fie prelucrate datele in aceste doua situatii (prelucrarea datelor biometrice si inregistrarea apelului video) si nu iti vei da acordul in acest sens in ecranele care urmeaza, te rugam sa te deplasezi la oricare dintre unitatile noastre pentru contractarea unui Pachet de Servicii Bancare pentru plati.
Separat de aceste doua acorduri, pentru a merge mai departe si a finaliza procesul de inrolare vom avea nevoie de niste confirmari din partea ta cu privire la imprejurarea ca nu esti intr-o relatie speciala cu BCR care ar putea genera un confli ct de interese, la renuntarea la perioada de analiza de 15 zile (daca esti de acord cu aceasta renuntare) si la acceptarea prevederilor generale si speciale.
De asemenea, verificarea conditiilor de eligibilitate prezentate anterior presupune un proces automatizat. Daca nu indeplinesti aceste conditii, contractarea unui Pachet de Servicii Bancare pentru plati poate fi efectuata doar in Unitatea Bancara, criteriile fiind necesare incheierii contractului intrucat pun in aplicare anumite reguli prudentiale si/sau reguli de protectie a minorilor.
Nu in ultimul rand, daca vei considera oportun, ne poti da acordul de marketing si acordul de profilare pentru analize aprofundate pentru personalizarea ofertelor de produse si servicii, inclusiv prin utilizarea si combinarea datelor de tranzactionare si/sau consultarea bazelor de date interne, externe si/sau a platformelor online (cum ar fi datele de la Biroul de Credit, ANAF si/sau Centrala Riscului de Credit, datele de servicii si tranzactii, datele legate de interactiunile dvs. cu BCR si istoricul relatiei dvs. sau a unei societati in care ati avut calitatea de asociat/actionar sau administrator cu BCR sau cu societati din grupul BCR/Erste etc.), in masura in care acordul este cerut conform legii prin raportare la eventualele efecte juridice sau impactul similar de maniera semnificativa, pentru a putea sa iti trimitem mesaje privind produsele si serviciile BCR si respectiv sa iti oferim servicii si produse personalizate in functie de profilul tau. Refuzul de a ne da aceste doua acorduri nu afecteaza posibilitatea de a accesa produsul BCR prin intermediul aplicatiei.
Daca procesul de deschidere a contului este abandonat la un moment dat din diferite motive, vom pastra pentru 30 de zile datele tale de contact (nume, prenume, telefon, e-mail) pentru a lua legatura cu tine in vederea acordarii asistentei in utilizarea aplicatiei si completarea procesului de incheiere a contractului.
BCR este asistata in activitatea de prelucrare aferenta acestei aplicatii de parteneri contractuali, in calitate de imputerniciti si operatori, datele urmand sa fie transferate si stocate in tari din cadrul Uniunii Europene. BCR a luat toate masurile pentru a se asigura ca datele tale vor fi protejate in contextul acestui transfer.
Autentificarea in contul de Internet, Mobile si Phone Banking si semnarea tranzactiilor
Te poti autentifica in contul tau de Internet, Mobile si Phone Banking prin activarea eToken BCR si setarea unui PIN. In masura in care dispozitivul tau permite, poti inlocui PIN-ul cu o optiune biometrica, de exemplu: Face ID, amprenta, tipar, etc. Trebuie sa stii ca in aceasta situatie, dispozitivul tau va prelucra datele biometrice care iti permit autentificarea in cont si semnarea tranzactiilor. BCR nu are acces la aceste date si nu controleaza acest proces. Pentru mai multe detalii te rugam sa consulti politica de confidentialitate a producatorului dispozitivului pe care il folosesti.
Datele pe care le prelucram
BCR prelucreaza datele pe care ni le furnizezi precum si date din alte surse dupa cum urmeaza: datele biometrice; imaginea; vocea; varsta; date privind expunerea politica; semnatura electronica; date furnizate de dispozitivul utilizat (tipul dispozitivului, sistem de operare, adresa IP, adresa MAC); IBAN; date privind optiunile exprimate pentru prelucrarile de date cu caracter personal realizate de BCR numai pe baza de consimtamant, date privind tranzactiile (valoare, date privind destinatarii, data tranzactiei etc.), date privind produsele detinute (conturi curente, carduri de credit, credite, depozite, conturi de economii), date ce tin de tranzactiile suspecte monitorizate de BCR, conform analizelor realizate de BCR, scorul si categoria de risc KYC AML.
De ce prelucram datele tale?
BCR prelucreaza datele cu caracter personal pentru indeplinirea formalitatilor ce tin de incheierea contractului cu BCR, deschiderea contului curent si asigurarea functionalitatii serviciului de internet banking (executarea contractului) precum si pentru indeplinirea obligatiilor legale la care este supusa BCR (cunoasterea clientelei, prevenirea fraudelor si a spalarii banilor, combaterea terorismului, raportarea catre autoritati publice si de supraveghere precum BNR sau ANAF, gestiune administrative financiara, audit intern, asiguarea securitatii si actualizarii datelor, etc.).
De asemenea, vom prelucra datele tale si pentru indeplinirea intereselor legitime ale BCR (imbunatatirea proceselor si politicilor, analize statistice si crearea de profiluri in scop de marketing si pentru a intelege nevoile tale, marketing simplu, dezvoltarea serviciilor IT, dezvoltarea proceselor de fuziuni si achizitii, mentinerea unei linii de raportare de tip whistleblowing, monitorizarea tranzactiilor suspecte si contactarea Clientilor in vederea protejarii acestora de potentiale fraude).
Prelucram datele pe baza consimtamantului tau in scop de marketing direct si pentru activitatea desfasurata in baza acordului de profilare. De asemenea, vom tine cont si de optiunile tale pentru personalizarea contului tau.
Consimtamintele de marketing si profilare pot fi retrase in orice moment fara a fi afecta furnizarea serviciului de internet banking. Consimtamintele pentru prelucrarea datelor biometrice si a datelor derivate din inregistrarea video se dau pentru o singura actiune.
Daca vrei sa folosesti Google maps (spre exemplu pentru a afla unde este cea mai apropiata Unitate Bancara), ai optiunea sa integrezi acest serviciu in aplicatie daca iti dai consimtamantul catre Google.
Drepturile tale
In baza GDPR beneficiezi de urmatoarele drepturi: dreptul la informare; dreptul de acces; dreptul la rectificare si stergere a datelor; dreptul la restrictionarea prelucrarii; dreptul la portabilitatea datelor; dreptul la opozitie; dreptul de a nu face obiectul unei decizii bazate pe prelucrare automata care produce efecte juridice sau care va afecteaza intr-o masura semnificativa; dreptul de a contesta decizia; dreptul de a obtine intervenite umana; dreptul de a iti exprima punctul de vedere.
Pentru mai multe detalii privind prelucrarea datelor cu caracter personal te rugam sa accesezi "Politica de confidentialitate a BCR" care completeaza informatiile disponibile in acest document. Politica este disponibila aici .
In temeiul GDPR si legislatiei aplicabile beneficiezi de drepturile de acces, rectificare, restrictionare, stergere, opozitie, portabilitate si dreptul de a nu fi supus unui proces decizional automat care produce efecte juridice sau care te afecteaza similar intr-o masura semnificativa (precum si dreptul de a contesta decizia, de a iti exprima punctul de vedere si de a obtine interventie umana), drepturi pe care le poti exercita in orice Unitate Bancara sau scriind la dpo@bcr.ro. Ai, de asemenea, posibilitatea de a te adresa ANSPDCP (B-dul G-ral. Gheorghe Magheru 28-30 Sector 1, cod postal 010336, Bucuresti, Romania).
De asemenea, poti contacta Responsabilul cu Protectia Datelor al BCR la adresa de e-mail dpo@bcr.ro.