www.bancherul.ro
Publicatie online stiri bancare



Probleme cu functionarea cardurilor BCR la bancomate si POS-uri (actualizat cu precizarile bancii)

Autor: Bancherul.ro
2019-10-20 07:49

Cardurile BCR nu au functionat in prima parte a zilei de sambata, 19 octombrie 2019, dupa ce banca a efectuat, in noaptea precedenta, intre orele 1 si 5, lucrari de imbunatatire a sistemului informatic care gestioneaza operatiunile cu carduri.


Clientii BCR s-au plans ca nu au putut folosi cardurile pe parcursul zilei de sambata, iar banca nu i-a informat cu privire la aceasta problema.


In jurul orei 12, la aproximativ 6 ore de la termenul cand lucrarile ar fi trebuit finalizate, BCR a anuntat, pe Facebook, ca "lucrarile s-au prelungit si in cursul acestei dimineti, prin urmare sistemul este in continuare indisponibil. Ne cerem scuze pentru posibilele inconveniente."


Clientii au reprosat bancii ca nu au fost anuntati despre aceasta problema: "aveti baza de date cu numerele de telefon ale fiecarui client, un sms de avertizare trimis fiecaruia ERA OBLIGATIA VOASTRA."


"De ce nu ati implementat un sistem de notificari in aplicatia super moderna George?"


Ce a raspuns BCR: "Din pacate, am avut o prelungire neprevazuta de lucrari. Ne pare rau si ne cerem scuze. In acest moment sistemul de cardui ar trebui sa revina la parametrii normali de functionare. Inca o data, intelegem situatia, evident ca nu ne-am fi dorit o asemenea inconvenienta pentru clienti, ne pare rau si ne cerem scuze."


La problema cu nefunctionarea cardurilor BCR s-au adaugat alte doua: banca le-a retras clientilor banii din cont, desi ei nu au putut scoate bani de la bancomate si nici plati la POS-urile magazinelor, ceea ce a determinat o avalansa de apeluri la call center, pentru explicatii.


"Sa astept 21 de minute sa-mi raspunda un operator!!! Ireal asa ceva!!! As vrea sa-mi explicati, va rog, de ce n-am primit banii, dar pe cont s-au scazut???", a intrebat un client BCR, pe pagina Facebook a BCR.


BCR a raspuns ca "sumele blocate in sistemul informatic vor fi reversate si vizibile in cont cat mai curand."


Problema i-a determint pe clientii BCR sa-si verse nemultumirile fata de serviciile bancii:


"BCR, banca unde, daca scoti 10 lei de la un alt ATM (poate nu ai BCR in zona) comisionul este de 15 lei."


"Bine ca SMS-uri cu ai intarziat plata ratei ajung intotdeauna!"


Cardurile BCR nu au functionat timp de 10 ore


La ora 15, asadar dupa 10 ore de cand ar fi trebuit finalizate lucrarile de mentenanta, BCR a anuntat, pe Facebook, ca sistemul de carduri este din nou functional:


"Sistemele noastre sunt functionale. Sumele debitate si neonorate vor fi returnate automat in conturile clientilor care au fost afectati".


Un client BCR s-a plans ca a avut probleme cu returnarea banilor blocati:


"In afara faptului ca nu mi-au restituit cei 1400 lei retrasi ieri din cont cat timp serviciul nu a fost functional si ca a trebuit sa revin cu 4 apeluri pentru a-mi recupera banii, stimabilii imi raspund ca este posibil ca decontul sa se faca totusi catre comerciantul la care am incercat sa fac plata si sa raman din nou fara bani!!! Sa ma duc eu la banca, sa umblu din timpul si din banii mei, sa depun cereri de refuz de plata si sa astept cuminte 30 de zile sa imi restituie suma. What??? Chiar va bateti joc, BCR??? ESTE IMPOSIBIL ASA CEVA! Este strict problema voastra! Rezolvati-o, nu va bateti joc de clientii vostri!"


BCR nu a anuntat, pana in prezent (21.10.2019), daca a rezolvat problema cu returnarea sumelor retinute din conturile clientilor.


ACTUALIZARE 27.10.2019


Am trimit la BCR urmatoarele intrebari:


- Din ce cauza nu au funtionat cardurile BCR timp de 10 ore sambata?
- Cati clienti/tranzactii au fost afectati?
- De ce nu au fost anuntati clientii despre problema?
- Cum pot fi despagubiti clientii?
- Clientii au primit inapoi banii luati din conturi?
- Vor fi luate masuri pentru prevenirea altor incidente? 


Raspunsul primit de la BCR:


"În cursul nopții de vineri spre sâmbătă, între orele 1.00 și 5.00, am oprit sistemul informatic care gestionează operațiunile cu carduri, în noaptea de vineri spre sâmbătă (18-19 octombrie 2019), pentru o serie de lucrări de actualizări și lucrări de îmbunătățire a performanțelor. Sistemul a funcționat în cursul dimineții, dar, din motive independente de noi, a mai avut nevoie de o serie de intervenții, funcționalitățile revenind în cursul prânzului, chiar daca s-au mai produs ulterior mici intermitențe.


Clienții au fost anunțați despre întreruperea inițială prin George, site-ul BCR, pagina de Facebook BCR, precum și printr-un comunicat de presă și au fost reanunțați despre întreruperea neprevazută tot prin George, site și pagina de Facebook. Toți clienții au primit banii înapoi în conturi și fiecare caz a fost tratat cu atenție, până la soluționarea finală. Depunem eforturi pentru prevenire și învățăm din fiecare astfel de incident."