www.bancherul.ro
Publicatie online stiri bancare



BRD mi-a blocat conturile fara sa ma anunte. E legal?

Autor: Bancherul.ro
2019-07-18 11:20

"Buna ziua,
BRD mi-a blocat conturile deoarece nu mi-am actualizat datele personale, am primit o notificare ca isi rezerva dreptul sa blocheze conturile acum 1 an, dar de atunci nimic, acum cineva a incercat sa faca o plata si i-au spus ca am conturile blocate ...


Intrebarea mea e: e legal sa imi blocheze banii si sa nu mai am access la conturi pana nu imi actualizez datele personale?


E legal sa imi blocheze conturile fara sa imi spuna : conturile or sa fie blocate incepeand la data de xxx? multumesc", intreaba un cititor la Reclamatiibanci.ro.


Raspuns


Stimate domn,


E un abuz ca BRD sa va blocheze conturile fara sa va anunte. Firesc ar fi ca inainte sa va blocheze contul, banca sa va anunte astfel incat sa stiti ca nu veti mai putea utiliza contul de la un anumit moment, pentru a putea evita situatii neplacute, precum imposibilitatea de a retrage sau de a folosi banii din cont.


Intr-adevar, conform Conditiilor Generale Bancare (CGB), contractul care sta la baza legalitatii relatiei banca-client, BRD isi rezerva dreptul sa blocheze conturile, daca nu au fost actualizate datele personale: “In cazul în care Clientul/Clientul Titular de cont nu-şi respectă obligaţia de actualizare a datelor personale, Banca are dreptul să nu efectueze tranzacţiile solicitate.”


Pe de alta parte, banca nu este obligata, in respectivul contract, sa-si informeze clientii inainte de blocarea conturilor, ceea ce poate fi considerata o clauza abuziva, pentru ca pot fi clienti, cum este cazul dumneavoastra, care sunt de buna credinta si nu refuza actualizarea datelor, insa din diverse motive, de regula din lipsa informarii adecvate, nu reusesc sa-si actualizeze datele si se trezesc cu conturile blocate, peste noapte.


De aceea, sfatul meu e sa trimiteti la BRD o reclamatie cu privire la cele intamplate si sa solicitati despagubiri daca apreciati ca ati fost prejudiciat, fie in scris la o sucursala, fie prin e-mail, la adresa mybrdcontact@brd.ro.


Daca raspunsul primit de la BRD nu va satisface, sau daca nu primiti niciun raspuns in termen de 30 de zile, puteti reclama banca la Protectia Consumatorilor (ANPC), pe site-ul ANPC, la acest link: http://reclamatii.anpc.ro/reclamatie.aspx


Vezi aici raspunsul integral


Ai probleme cu bancile sau IFN-urile? Scrie-ne aici  si te ajutam.