www.bancherul.ro
Publicatie online stiri bancare



Angajatii FNGCIMM luau mita pentru urgentarea dosarelor Prima Casa

Autor: Bancherul.ro
2018-07-19 12:07

Unii angajati ai Fondului de Garantare a Creditelor pentru IMM (FNGCIMM), institutia publica responsabila cu acordarea garantiilor pentru creditele ipotecare prin Programul Prima Casa, sunt acuzati de procurori ca au luat mita pentru urgentarea aprobarii dosarelor.


Directorul general al FNGCIMM este Alexandru Petrescu, fostul sef al Postei Romane, iar director adjunct este Gheorghe Lepadat.


FNGCIMM are si un Consiliu de Administratie condus de Ion Ghizdeanu, compus din 8 membri, care primesc o indemnizatie bruta lunara de 10.000 de lei.


Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie (Parchetul General) a anuntat intr-un comunicat, fara sa mentioneze numele institutiei, ca astazi au fost emise "23 mandate de percheziție domiciliară, în București și județul Ilfov, la o instituție de interes public, la birourile și domiciliile mai multor angajați, cercetați sub aspectul săvârșirii unor infracțiuni de corupție.


Din materialul probator administrat până în prezent s-a stabilit faptul că persoanele cercetate obișnuiesc să condiționeze urgentarea îndeplinirii actelor ce intră în îndatoririlor lor de serviciu de primirea unor sume de bani."


Si FNGCIMM a transmis un comunicat, in care mentioneaza ca "investigația vizează suspiciuni privind savarsirea unor infracțiuni de coruptie in desfasurarea activitatii FNGCIMM."


Comunicatul Parchetului General:


Biroul de informare şi relaţii publice din cadrul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie este împuternicit să aducă la cunoștința opiniei publice următoarele:


La data de 19.07.2018, începând cu ora 09.00, într-un dosar al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție sub coordonarea procurorilor din cadrul Secției de urmărire penală și criminalistică, polițiștii Direcției de Investigare a Criminalității Economice din I.G.P.R., pun în aplicare 23 mandate de percheziție domiciliară, în București și județul Ilfov, la o instituție de interes public, la birourile și domiciliile mai multor angajați, cercetați sub aspectul săvârșirii unor infracțiuni de corupție.


Din materialul probator administrat până în prezent s-a stabilit faptul că persoanele cercetate obișnuiesc să condiționeze urgentarea îndeplinirii actelor ce intră în îndatoririlor lor de serviciu de primirea unor sume de bani.


În concret, cei în cauză condiționează soluționarea cererilor petenților, beneficiari ai unor programe sociale ce implică garanții din partea statului român, de primirea unor foloase patrimoniale necuvenite în mod direct sau prin intermediul unor apropiați, fiind creat astfel un mecanism între funcționarii instituției din diverse compartimente, având ca scop obținerea de beneficii personale.


În acest mod nu se respectă ordinea înregistrării cererilor, nu sunt acordate șanse egale și este încălcat accesul liber al beneficiarilor de bună credință, câștigători fiind doar cei ce se încadrează în ,,prioritățile” angajaților, în schimbul sumelor de bani date ca recompensă.


Vor fi puse în aplicare 8 mandate de aducere pe numele suspecților, urmând a fi audiați și aproximativ 60 de martori.


Concomitent, cu sprijinul specialiștilor din cadrul A.N.A.F. – Direcția Generală Antifraudă Fiscală, vor fi efectuate controale fiscale și verificări de specialitate la o societate comercială deținută de una dintre angajatele cercetate și pentru stabilirea fluxurilor financiare aferente sumelor de bani obținute ilegal de personale implicate în mecanismul infracțional.


Aceste acțiuni vizează și un subofițer din cadrul unei unități militare din București, cercetările față de acesta fiind realizate distinct de către procurori din cadrul Parchetului Militar de pe lângă Tribunalul Militar București.


Echipele participante la operațiune sunt constituite din polițiști din cadrul I.G.P.R. - Direcția de Investigare a Criminalității Economice, Direcția de Combatere a Criminalității Organizate și Institutul Național de Criminalistică, polițiști din cadrul D.G.P.M.B. și I.P.J. Ilfov - Serviciul de Investigare a Criminalității Economice. Activitățile beneficiază de sprijinul echipelor de intervenție din cadrul Brigăzii Speciale de Intervenție ,,Vlad Țepeș” a Jandarmeriei Române.


Pentru desfășurarea activităților de astăzi, organele de urmărire penală au fost sprijinite de conducerea instituției angajatoare, în vederea probării activităților infracționale ale persoanelor cercetate.


Raportat la actele procedurale efectuate în cauză, precizăm că, atunci când împrejurările vor permite, vom fi în măsură să oferim detalii suplimentare.


Precizăm că aceste activităţi nu pot, în nicio situaţie, să înfrângă principiul prezumţiei de nevinovăţie."


Comunicatul FNGCIMM


Actele procedurale efectuate astazi, 19.07.2018, la sediul FNGCIMM, de catre organele abilitate ale statului, fac parte din cadrul unei  investigatii complexe, specializate. Investigația vizează suspiciuni privind savarsirea unor infracțiuni de coruptie in desfasurarea activitatii FNGCIMM, fiind vizata o perioada de timp de cativa ani. Ancheta este în momentul de fata in plina desfasurare. 


Avand in vedere limitele de comunicare publica pe aceasta tema, impuse de specificul actiunii, dorim sa-i asiguram pe clientii si partenerii FNGCIMM ca obiectivele strategice, proiectele si programele aflate in derulare se vor desfasura conform graficelor stabilite.


Conducerea a luat toate măsurile necesare astfel incât investigația in derulare sa-si urmeze cursul, fara sa afecteze activitatea curenta si viitoare a institutiei noastre.


Cadru legal: 


Fondul National de Garantare a Creditelor pentru Intreprinderile Mici si Mijlocii SA - IFN (FNGCIMM SA - IFN) functioneaza in baza H.G. nr. 1211/2001 privind infiintarea Fondului National de Garantare a Creditelor pentru Intreprinderile Mici si Mijlocii, cu modificarile si completarile ulterioare Legii nr. 31/1990 a societatilor comerciale, Legii nr. 93/2009 privind institutiile financiare nebancare, cu modificarile si completarile ulterioare și a Legii nr. 346/2004 privind stimularea infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii, in scopul sustinerii activitatilor intreprinzatorilor (IMM-uri, societati cooperatiste si persoane fizice autorizate sa desfasoare activitati economice potrivit legii).


Infiintarea Fondului National de Garantare a Creditelor pentru Intreprinderile Mici si Mijlocii a fost motivata de importanta sectorului IMM din ansamblul economiei nationale si de potentialul lui de a participa la crearea produsului intern brut, la dezvoltarea exporturilor, precum si la crearea de noi locuri de munca.


Ca societate pe actiuni, avand drept unic actionar statul roman, reprezentat prin Ministerul Finantelor Publice, FNGCIMM SA - IFN este un partener al Guvernului Romaniei pentru implementarea politicilor sale de sprijinire a dezvoltarii acestui sector ce constituie o prioritate a politicii economice si sociale a Guvernului Romaniei.


Consiliul de administratie: 


Ion GHIZDEANU - Presedinte al Consiliului de Administratie; Mandat: 24.02.2016 - 23.02.2020


Alina - Ioana BURLA - Membru; Mandat: 25.02.2016 - 23.02.2020


Doru - Petru DUDAS - Membru; Mandat: 27.04.2018 - 27.08.2018


Irina Ioana COCA CONSTANTINESCU - Membru; Mandat: 27.04.2018 - 27.08.2018


Radu STROE - Membru; Mandat: 17.04.2018 - 17.08.2018


Ovidiu Ioan SILAGHI - Membru; Mandat: 05.10.2018


Mihai DIACONU - Membru; Mandat: 23.09.2018


Mihaela Dana STAN - Membru; Mandat: 14.10.2018


Director general


Alexandru PETRESCU


Director general adjunct


Gheorghe LAPADAT


Membrii Consiliului de Administratie al FNGCIMM SA IFN beneficiaza de o indemnizatie lunara bruta de 10.000 lei.


(sursa: site-ul www.fngcimm.ro)