www.bancherul.ro
Publicatie online stiri bancare



ING transforma in self-bank si ultimele 33 de sucursale proprii

Autor: Bancherul.ro
2018-02-01 21:12

ING Bank anunta ca pana la finalul acestui an isi va transforma si cele 33 de sucursale proprii in unitati tip self-bank, fara ghisee, dupa modelul implementat inca din 2004 in cadrul celorlalte 147 de unitati ING operate in sistem de franciza.


Ceea ce inseamna ca toate cele 180 de unitati ale ING vor functiona fara ghisee, doar cu bancomate si automate la care clientii bancii vor putea efectua orice operatiune bancara, de la depunere la retragere numerar, pana la plati sau transferuri, iar bancherii din unitatile bancii vor fi disponibili doar pentru consultanta si vanzarea diverselor produse, precum carduri sau credite.


Noul model operational al ING va fi implementat pe parcursul anului 2018, pana in luna noiembrie.


Cum se va realiza concret aceasta schimbare?


„Pana la finalul anului banca va reconfigura operatiunile bancare desfasurate si in cele 33 de sucursale proprii, folosind preponderent canale digitale si alternative. Concret, vom putea facilita tranzactiile cash, indiferent de valuta, prin reteaua de ATM-uri sau prin servicii de colectare pentru clientii-companii. Vom autoriza si instrumentele de plata intr-o maniera automatizata sau prin servicii de colectare. Toate acestea vor reduce operatiunile cu numerar din sucursalele noastre.


Principala activitate din sucursale va fi consultanta acordata clientilor ING. Sucursalele raman in continuare la dispozitia clientilor pentru produse si servicii financiare complexe, atat pentru persoanele fizice, cat si pentru companii”, explica purtatorul de cuvant al ING, Silvia Jalea.


Reteaua de 600 de ATM-uri ale ING va permite depozitarea si retragerea de cash non-stop, iar tranzactiile fara numerar pot fi operate pe platformele de internet banking, adauga ea.


Clientii corporate pot avea un serviciu de colectare de numerar si instrumente de plata de la sediul lor direct.


Noi servicii digitale vor fi anuntate in curand, servicii care vor fi implementate pe tot parcursul anului 2018.


Ce se va intampla cu angajatii ING din cele 33 de sucursale?


„Noul model operational va afecta colegii care in prezent efectueaza activitati operationale in cele 33 de sucursale, dar facem toate eforturile pentru a-i retine si sustine in aceasta perioada de tranzitie", precizeaza purtatoarea de cuvant a ING.


"Pe parcursul lui 2018 vom implementa un program complex de reorientare in cariera ce include consiliere, îndrumare vocațională, sesiuni de training și suport în identificarea oportunităților de carieră, dar si suport pe parcursul tranziției către noua arhitectură organizatională. Obiectivul ING este de a oferi oportunități în cadrul companiei pentru cât mai mulți dintre colegi.”


[1]


Comunicatul ING:


Parte a strategiei de digitalizare, 


ING România redefinește modelul operațional din rețeaua sa de sucursale


ING România anunță un nou model operațional implementat în 33 de sucursale proprii și integrarea serviciilor bancare pe platformele sale digitale. Pe parcursul anului 2018, ING va face tranziția către un model digital de tip self-service și va recrea fluxul operațional. Amprenta teritorială ING rămâne aceeași, compania având în total 180 de sucursale la nivel național. 


„ING se reinventează de câțiva ani și reinventează experiența de banking a clienților. Din 2014 până astăzi, am investit masiv în tehnologie și inovație, cu rezultate vizibile în business”, spune Michal Szczurek, CEO ING România.


„Până la finalul acestui an vom reconfigura operațiunile bancare desfășurate în sucursale, folosind preponderent canale digitale – precum platformele de internet banking sau interfețele disponibile în sucursalele ING - și canale alternative.”


Modelul digital de banking reflectă comportamentul clienților ING care derulează prin intermediul platformelor digitale peste 99% din serviciile tranzacționale de bază. Banca va transfera depunerea clasică de la ghișeu în rețeaua sa de 600 de ATM-uri, ceea ce va permite clienților să facă depozite sau retrageri de numerar 24 de ore din 24. Clienții corporate pot beneficia de servicii de colectare a numerarului și instrumentelor de debit de la sediul companiei.


[2]


„Digitalizarea a adus schimbări majore în viața noastră și în business, dar provocarea nu este tehnologică, ci umană, în primul rând. Strategia digitală presupune reinventarea rolurilor pe care le-am creat în companie și suntem pregătiți să facem toate eforturile pentru a reține și susține echipa în perioada de tranziție către noua arhitectură organizațională.” – adaugă CEO-ul ING România. 


ING va implementa un amplu și responsabil program de reorientare în carieră pentru colegii care în prezent efectuează activități operaționale în sucursale. Programul include consiliere, îndrumare vocațională, sesiuni de training și suport pe tot parcursul anului. Obiectivul ING este de a oferi oportunități în cadrul companiei pentru cât mai mulți dintre colegi și de a le crește șansele de integrare în noile roluri existente în cadrul organizației și în piața forței de muncă.


ING România a lansat primele servicii automatizate și digitalizate în 2004, pionierând conceptul de Self’Bank, și în 2006, odată cu lansarea platformei de internet banking, Home’Bank. Începând cu 2014, compania a investit semnificativ în tehnologie și inovație pentru a pune la dispoziția clienților produse digitale precum conturile de euro sau economii, fondurile mutuale sau creditul de nevoi personale.


ING operează în cadrul unei rețele de 180 de sucursale și asigură servicii bancare pentru 1,1 milioane de clienți activi persoane fizice, 12.000 de clienți din segmentul IMM-uri și 1000 de companii mari și multinaționale.