Banca Transilvania (BT) a decis sa deruleze un proces de optimizare a retelei de unitati, care presupune renovarea sucursalelor importante si in paralel inchiderea altora, cu scopul eficientizarii activitatii, in conditiile schimbarii modelului de afaceri, in care digitalizarea capata o importanta tot mai mare, consecinta fiind si o diminuare a numarului de angajati.
Astfel, conform declaratiilor facute de directorul general al BT, Omer Tetik, “Banca Transilvania a initiat in trimestrul trei al acestui an un proces de optimizare a retelei de unitati, in cadrul careia au fost renovate 80 de unitati iar 48 de unitati au fost inchise si comasate in cadrul altora, astfel ca reteaua totala a bancii a scazut cu 10%.”
“Suntem in continuare in proces de consolidare si de optimizare a unitatilor. Nu avem un target ci urmarim performante precum numarul de clienti si de utilizatori de mobile banking in zonele aferente unitatilor.”
“Am initiat acest proces pentru ca exista o presiune a costurilor, dar si o presiune demografica, intrucat ne e dificil sa gasim angajati. Nu avem in plan restructurari de resurse umane, insa numarul angajatilor a scazut de la 7.200 in primul trimestru la 6.900, iar conform unei evolutii naturale, la finalul anului viitor cu un numar de 6.700 de angajati vom putea administra un bilant mai mare si un grup mai mare. Ne va ajuta si tehnologia, pentru ca utilizarea de online banking si automatele bancare este in crestere exponentiala.”