Alior Bank, una dintre cele mai de succes banci poloneze, infiintata abia in 2008, care se va lansa si in Romania, in parteneriat cu Telekom, si-a stabilit ca strategie pentru urmatorii trei ani sa devina un “digital disruptor”, adica sa lanseze noi servicii bancare digitale, care sa-i aduca un avantaj competitiv pe piata.
Banca poloneza a adoptat aceasta strategie pe baza tendintei de scadere a numarului de unitati bancare in paralel cu cresterea canalelor digitale pentru operatiunile banare retail. (vezi foto)
Alior Bank precizeaza in prezentare ca expansiunea sa internationala va fi limitata la parteneriatul cu T-Mobile, dupa exemplul din Romania, ceea ce inseamna ca banca nu are de gand sa vina la noi in tara ca o banca de sine-statatoare.
Pe de alta parte, banca mentioneaza ca extinderea internationala poate fi realizata si prin aplicatii bancare stimulate de noua directiva de plati PSD 2.
Alior are un portal online (zafirmowani.pl) dedicat IMM-urilor, unde acestea pot sa-si deschida conturi si sa initieze procesul de finantare online.
Vezi mai multe detalii in prezentarea Alior Bank