"A avut loc o eroare de sistem. Sesiunea dvs. a fost închisă." - cam asa arata pagina de Homebank, odata ce te loghezi. De asemenea, sunt probleme cu logarea si in app-ul de mobile, s-a plans astazi un client al ING Bankcare nu si-a putut accesa contul online.
“Incerc de o ora sa ma conectez si primesc acelasi mesaj: a aparut o eroare in sistem. Sesiunea a fost inchisa”, a postat alcineva un mesaj pe pagina Facebook ING Web Café.
Banca a raspuns: “Din pacate, intampinam dificultati la logarea online, iti recomandam sa astepti putin si sa reincerci mai tarziu“.
“Ma scoate din sarite misterul comunicarii - care planeaza in ultimul timp de fiecare data cand au probleme. Si daca pentru oameni, in general, si pentru mine, in particular, e ceva sensibil, atunci aia e lipsa de acces la conturile bancare si zero explicatii atasate contului curent”, a replicat un client.
ING a anuntat pe Facebook ca "Serviciul ING Home Bank este momentan indisponibil", iar o ora mai tarziu a revenit cu precizarea ca problema a fost rezolvata si poate fi utilizat din nou.
ING a precizat urmatoarele, la solicitarea Bancherul.ro:
"Serviciul ING Home Bank a fost indisponibil incepand cu 12:20, astazi. In baza monitorizarilor pe care le facem, am intervenit rapid si serviciul a devenit complet functional imediat dupa ora 13:00."
In data de 10 septembrie 2016, serverele ING au fost afectate in urma unui exercitiu de stingere a incendiilor cu gaz inert, provocand caderea sistemului informatic al bancii timp de peste noua ore.
A fost cel mai grav incident de acest fel din sistemul bancar romanesc in ultimii ani, care a determinat BNR sa amendeze banca cu maximul sumei prevazute de lege. (vezi aici detalii)
Pe parcursul urmatoarelor luni, sistemul informatic al ING, in special aplicatia de internet banking, Home Bank, dar si cardurile si ATM-urile, a avut mai multe erori sau intreruperi de functionare, starnind nemultumirea multor clienti.