Bancherii de la ghisee trebuie sa fie mai bine pregatiti si mai bine platiti, pentru ca ei sunt interfata cu clientii, carora bancile trebuie sa le recastige increderea pierduta in ultimii ani de dupa criza din 2008, considera guvernatorul BNR, Mugur Isarescu.
“Educatia financiara trebuie sa inceapa chiar cu noi, cu omul de la ghiseu, care trebuie sa fie si mai bine educat si mai bine platit, pentru ca el este interfata cu clientul”, a spus astazi Isarescu, la Forumul Pietei Financiare, organizat de Asociatia Romana a Bancilor (ARB).
Guvernatorul BNR a precizat ca bancile trebuie a acorde o mai mare atentie “cultivarii clientului”: “atentie mare la acest lucru, pentru acum sunt si norme europene mai restrictive”.
“Normele europene spun ca daca va scade profitabilitatea, trebuie sa va intariti capitalul, chiar daca actionati prudent, deci trebuie sa dati mai multe credite, in conditi de prudenta. De acea trebuie sa va apropiati de client. Nu sa-l mangaiati pe frunte, dar nici sa-i intoarceti spatele”, a spus Isarescu.
Unii bancheri sunt de acord doar partial, cum e si firesc, cu Mugur Isarescu.
Omer Tetik, seful Bancii Transilvania (BT), a doua mare banca din Romania, admite ca bancherii de la ghisee (din front office, cum se spune in jargon bancar) trebuie sa fie mai bine pregatiti si mai apropiati de clienti, iar conducerea bancii are in vedere acest lucru, organizand cursuri de pregatire si conferinte interne in care angajatii pot pune intrebari persoanelor din conducere pentru a le cere explicatii si informatii suplimentare despre pe anumite teme.
In acelasi timp, spune seful BT, automatizarea proceselor administrative va da mai mult timp bancherilor sa se ocupe de relatia cu clientii si oferirea de consultanta financiara.
In privinta salariilor, Omer Tetik considera ca angajatii BT sunt suficient de bine platiti, salariile pornind de la 2.000 de lei net lunar, la care se adauga diverse beneficii, precum bonuri de masa. Insa nivelul salariului nu este primul criteriu pentru angajatii Bancii Transilvania, pentru ei este mai important mediul de lucru si mandria de a lucra in cadrul unei banci de prestigiu, spune seful BT.
(stire in curs de actualizare)