"Am un credit la BCR si doua luni nu am putut să plătesc, ca am fost in concediu medical, am trimis documente la banca ca sunt bolnava, am sunat ca nu am putut să ma deplasez, am fost sunat si m-au asigurat ca nu voi fi băgata in baza de date ca am si asigurare facuta la credit, dar tot am fost băgata in baza de date, va rog mult sa ma ajutati sa fiu scoasă din baza de date", ne scrie o cititoare a site-ului Reclamatiibanci.ro, dedicat educatiei financiare.
Raspuns:
Stimata doamna,
Am luat legatura cu reprezentantii biroului de presa al BCR, care mi-au precizat urmatoarele: “Inregistrarea la Biroul de Credit se face in conformitate cu prevederile legale in vigoare, pentru restante mai mari de 30 de zile, indiferent de motivul pentru care clientul nu a putut plati ratele.”
Dar daca dumneavoastra spuneti ca cei de la BCR v-au spus ca nu va raporteaza la Biroul de Credit, chiar daca intarziati, inseamna ca ati fost informata gresit, caz in care vina apartine bancii.
Din acest motiv, sfatul meu este sa trimiteti o reclamatie in acest sens la BCR, pentru verificarea problemei si remedierea acesteia, adica sa va scoata din Biroul de Credit.
Oricum, bancile au obligatia, conform legii, sa-si informeze clientii cu cel putin 15 zile inainte de a-i raporta la Biroul de Credit, in caz contrar datele trebuie sterse.
Au existat o serie de cazuri in care Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal a descoperit astfel de cazuri si a amendat bancile, impunandu-le sa stearga datele raportate. (vezi aici detalii)
Asadar, daca raportarea la Biroul de Credit nu a fost corecta sau daca nu ati fost informata inainte de a fi raportata, puteti cere bancii stergerea datelor.
Probleme ce banca? Scrie-ne aici!