Banca Transilvania (BT) a lansat, pe site-ul propriu (www.bancatransilvania.ro), un formular online pentru persoanele fizice din Romania care nu sunt clienti ai bancii, dar care vor sa-si deschida un cont cu card atasat, pe care sa-l poata ridica ulterior de la ghiseul bancii, in momentul in care-si activeaza si contul si semneaza contractul cu banca.
Dupa completarea datelor de buletin pe site-ul bancii, clientii primesc un SMS de confirmare ca li se va emite un card, pe care ulterior il vor lua de la o unitate a bancii, ocazie cu care semneaza contractul cu banca si li se activeaza contul.
Este vorba, asadar, de aplicarea online pentru un cont cu card atasat, nu de deschiderea online a unui cont, cum spune BT intr-un comunicat de presa.
Deschiderea unui cont bancar online este cu totul altceva: inseamna ca poti sa-si deschizi un cont fara sa fie nevoite sa ajungi la sediul bancii, iar cardul sa-l primesti acasa.
O singura banca din Romania, Libra Internet Bank, permite deschiderea unui cont exclusiv online, fara sa fie nevoie sa ajungi la banca, iar cardul este trimis acasa la client. Singura conditie este sa mai ai un cont bancar la o banca romaneasca sau din strainatate, pentru a efectua un transfer de bani cu o valoare simbolica, de 1 leu, prin care se activeaza noul cont la Libra. (vezi aici detalii)
BT ofera gratuit contul si cardul, fara sa ceara comisioane de emitere si administrarea acestora, si nici pentru retragerile de bani de la propriile bancomate.
Libra Internet Bank are insa o oferta si mai buna: ofera gratuit atat contul si cardul de debit, cu retrageri de bani fara comision, cat si serviciul de internet banking. Incasarile si platile in lei prin internet banking sunt, de asemenea, gratuite.
Oricum, prin noul serviciu online de a comanda un cont cu card atasat, BT face un pas inaintea principalilor concurenti, BCR si BRD, care nu dispun de un serviciu similar.
Atat BCR, cat si BT, ofera potentialilor clienti, pe site-urile proprii, doar optiunea de a a-si introduce datele personale si CNP-ul, pentru a fi contactati "in cel mai scurt timp posibil". De ce sa fie contactati? Probabil pentru a stabili o intalnire la o unitate a bancii, unde sa deschida contul, iar ulterior sa primeasca si un card.
Comunicatul BT:
La Banca Transilvania se pot deschide online conturi bancare
Banca Transilvania face un pas înainte privind digitalizarea: lansează opțiunea BT Sign Up, o soluție modernă, gratuită şi rapidă care permite deschiderea online a unui cont în lei cu un card bancar, de debit, ataşat.
Persoanele care doresc să devină clienţi ai băncii este necesar să completeze, prin intermediul telefonului sau al calculatorului, câteva informații pe siteul BT, optând şi pentru cardul de debit în lei ataşat contului.
Poate fi ales unul dintre următoarele carduri contactless: Visa Electron, MasterCard BT Omnipasss şi MasterCard Mondo.
Comisionul este zero pentru deschiderea şi administrarea anuală a contului BT, emiterea cardului, cumpărturi cu cardul, dar şi pentru personalizarea PIN-ului la ATM-urile băncii. În plus, în cazul cardurilor Visa Electron şi MasterCard BT OmniPass retragerea de bani de la bancomatele BT este gratuită.
Banca Transilvania & digital banking
Banca Transilvania a continuat în acest an investițiile în soluții digitale pentru a aduce clienților mobilitate, economie de timp, costuri mai mici şi posibilitatea gestionării personale a banilor. Cele mai importante dintre acestea sunt următoarele:
- Platforma CIP online pentru aflarea incidentelor de plată;
- Tranzacțiile online cu cardul BT: autentificarea prin parolă unică primită prin SMS;
- Brățara contactless, care poate înlocui cardul la plata cumpărăturilor, prin accesul la contul curent deschis în lei la BT, precum şi posibilitatea de a plăti contactless, indiferent de sumă, în țară şi în străinătate;
- BT24 Mobile Banking - posibilitatea de autentificare prin amprentă digitală, simplificând astfel accesarea aplicației; de asemenea, aplicația a fost modernizată;
- Prima platormă integrată dedicată medicilor întreprinzători, www.diviziapentrumedici.ro, cu informații personalizate în funcție de specializarea medicală, consultanță online, posibilitatea aplicării pentru produse şi servicii BT;
- Continuarea lansării de campanii de shopping online, cea mai recentă fiind Banksylvania.