www.bancherul.ro
Publicatie online stiri bancare



Sf. Valentin l-a batut pe Mos Craciun la cumparaturile cu cardul pe internet

Autor: Bancherul.ro
2008-02-15 12:01
Conform datelor GECAD ePayment, pentru prima oară numărul cumpărăturilor prin card bancar prilejuite de Ziua Îndrăgostitilor a depăsit vânzările din luna decembrie, se arata intr-un comunicat al companiei.

Astfel, în magazinele online care folosesc solutia ePayment, românii au cumpărat în perioada 15 ianuarie-14 februarie cu 21% mai mult decat în luna decembrie, fiind înregistrat un total de 40.400 tranzactii. Comparativ cu aceeasi perioadă a anului trecut, numărul vânzărilor de Sf. Valentin s-a dublat.

“Anul acesta ne-a rezervat câteva suprize. Vânzările în ultimele 30 de zile au depăsit luna decembrie. în conditiile în care nu foarte multe magazine s-au pregătit special pentru această sărbătoare. Am observat, într-adevăr, câteva promotii reusite si câteva “vitrine” deosebite, la magazinele mai mari, dar cred că s-ar fi putut mai mult. Astfel de “sărbători” sunt ocazii foarte bune pentru magazinele mici să atragă si chiar să fidelizeze cumpărători”, afirmă Laurentiu Ghenciu, Director de Vânzări GECAD ePayment.

Pentru a profta la maxim de astfel de evenimente, comerciantii ar trebui să înceapă pregătirile cu aproximativ o lună înainte, să conceapă oferte speciale, să modifice design-ul site-ului pentru a se potrivi cu ocazia respectivă, să implementeze o strategie de promovare inteligentă si, cel mai important, să se asigure că au stocuri suficiente si capacitate de livrare. Cele mai multe plângeri ale cumpărătorilor se referă la infrastructura logistică deficitară a multor magazine online.

Conform oficialului companiei, principalul motiv pentru cresterea de anul acesta este progresul înregistrat anul trecut când piata a atins 35 milioane Euro si cresterea încrederii publicului în această metodă de plată. “Ca urmare, am constat si cresterea valorii medii a tranzactiei.”, cotinuă Laurentiu Ghenciu. Astfel, dacă în perioada sărbătorilor de iarnă 2007, valoarea medie a unei tranzactii s-a ridicat la suma de 72 euro, în perioada 15 ianuarie-14 februarie, aceasta s.a apropiat de 84 euro.

În SUA, valoarea medie a cumpărăturilor de Sf Valentin este de 123USD, conform estimărilor National Retail Federation (NRF). Conform aceleiasi institutii însă, pentru prima oară piata a stagnat în momentul apropierii unei sărbători, reprezentantii ei declarând că vânzările din 2008 vor fi similare cu cele înregistrate în ianuarie-februarie 2007. Principalul motiv ar fi, conform studiului întreprins de NRF, dorinta americanilor de a înlocui cadourile cu alte modalităti de a petrece ziua de 14 februarie. Astfel, 48% dintre cei intervievati au declarat că vor opta pentru o seară în oras sau un weekend în afara orasului. În ceea ce priveste produsele, cele mai căutate au fost bomboanele, florile, cupoanele cadou, cosmeticele, articolele de îmbrăcăminte si felicitările.

În România, cuplurile au profitat de ofertele agentilor economici din domeniul turismului si transporturilor, acestea având o pondere de 32% în totalul vânzărilor. Sunt urmate la distantă de produse electronice mici, cu o pondere de 8% si de produse specifice evenimentului cu o pondere de 6%.