Idea Bank si-a majorat de 2,5 ori volumul de noi credite acordate in primul trimestru din acest an, comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent, banca deruland o campanie de promovare a creditelor de consum pentru populatie. (vezi detalii mai jos)
Astfel, volumul de credite acordate in primul trimestru din 2016 s-a ridicat la peste 91 milioane lei, comparativ cu doar 37,1 milioane lei in T1 2015, conform datelor prezentate de banca-mama poloneza Getin Holding.
Volumul de finantari in leasing s-a ridicat la 113 milioane lei, in crestere cu 30% fata de anul trecut.
Idea Bank a revenit pe profit in T1 2016, pentru prima data dupa T4 2014, cu un castig net de 1,3 milioane lei, dupa ce in T1 2015 a avut pierderi de 4,7 milioane.
Rezultatul pozitiv s-a datorat cresterii cu 50% a venitului net din dobanzi, la 8,2 milioane lei, cu 38% a veniturilor din comisioane, la 5,5 milioane lei, rezultatul operational ajungand la 20,7 milioane, in crestere cu 50%.
[1]
Costurile au crescut cu 15%, la 19,5 milioane lei, in timp ce provizioanele au adus un castig de 0,5 milioane, fata de costurile de 1 milion de lei in T1 2015.
Banca si-a majorat activele cu 31%, la 1,3 miliarde lei.
Creditele acordate clientilor au crescut de 2,4 ori, la 331 milioane lei, majoritatea (205 milioane) fiind credite de consum, iar 120 milioane finantari pentru IMM. Finantarile in leasing sunt de 554 milioane lei, in crestere cu 16%.
Depozitele atrase de la clienti au crescut cu 15%, la 880 milioane lei.