www.bancherul.ro
Publicatie online stiri bancare



Profitul ING a stagnat, din cauza cresterii costului riscului, dar banca si-a triplat numarul de clienti

Autor: Bancherul.ro
2016-05-17 18:15

ING Bank Romania a anuntat obtinerea unui profit net de 84 milioane lei in primul trimestru din acest an, in crestere cu doar 3% fata de aceeasi perioada din 2015.


Banca mai mentioneaza urmatoarele intr-un comunicat:


ING România a înregistrat în primele trei luni ale anului 2016 venituri de 271 milioane RON, în creștere cu 13% față de perioada similară a anului trecut.


Câștigul a fost, în principal, din dobânzi și venituri din tranzactii de schimb valutar, în strânsă legătură cu creșterea volumului de afaceri și a numărului de clienți, precum și din venituri din tranzacționarea instrumentelor specifice pietelor financiare.


Între ianuarie și martie 2016, costurile operaționale s-au ridicat la 154 milioane RON, cu 15% mai mult față de același trimestru al anului precedent, în urma creșterii costurilor cu angajaţii (în corelaţie cu creşterea numărului de personal de 13%), a costurilor de reglementare (cum ar fi sistemul de garantare a depozitelor) și a investițiilor în IT și marketing.


Raportul costuri/venituri a avut o ușoară creștere, ajungând la 57%, comparativ cu 56% în perioada similară a anului trecut.


Costurile de risc sau ridicat la 19 milioane RON, de la 9 milioane RON în primul trimestru al anului anterior. Această majorare a fost pe fondul creșterii puternice a afacerii şi a unor provizioane foarte reduse în primul trimestru al 2015.


Rata creditelor neperformante s-a îmbunătățit constant pe parcursul ultimelor 12 luni, ajungând la 4,6% în primul trimestru 2016 faţă de 5,9% în aceeași perioadă a 2015.


Portofoliul de credite, in crestere cu 26%


Portofoliul de credite s-a majorat cu 26%, până la 14.474 milioane RON, de la 11.472 milioane RON la 31 martie 2015.


Fondurile atrase au ajuns la 19.167 milioane RON, cu 32% mai mult decât în martie 2015. Prin urmare, la sfârșitul lunii martie 2016, cota de piață a ING în creditare a ajuns la 6,3% de la 4,9% la sfârșitul lunii martie 2015, iar cota de piață pe segmentul fondurilor atrase de la clienţi a crescut la 7,3%, comparativ cu 6% în aceeaşi perioadă a anului precedent.


Pe parcursul ultimelor douăsprezece luni, creditarea în lei a înregistrat o creștere de 57%, până la 8.933 milioane RON.


Creditarea pentru IMM-uri a crescut cu 59% comparativ cu primul trimestru al anului 2015.


"Credem că putem face experienţa bancară mai bună și am facut deja paşi importanţi prin servicii mai simple şi mai rapide. Ne propunem în continuare o creștere sustenabilă în toate liniile de business, oferind o experiență diferențiatoare pentru clienții noștri. Vom continua să ne concentrăm pe inovație și digitalizare", a declarat Michal Szczurek, CEO ING Bank România.


30.555 de noi clienti


În primele trei luni ale anului 2016, ING a atras 30,555 clienți activi individuali noi, de trei ori mai mult decât în aceeași perioadă a anului 2015.


Principalele motoare ale acestei creșteri au fost simplificarea procesului de creditare – Credit Instant şi oferta Card Complet, fără comisioane pentru clienții care îşi aduc veniturile la ING.


Rezultatele ING Group


ING Group a publicat pe 10 mai rezultatele din T1 2016, raportând un rezultat net de 1.257 milioane Euro (0,32 Euro pe acțiune), incluzând profitul din vânzarea acțiunilor NN Group în luna ianuarie.


ING Bank a raportat un rezultat net de 842 milioane Euro, în ciuda creșterii semnificative a cheltuielilor de reglementare.


Calitatea portofoliului de credite s-a îmbunătățit: costurile de risc au continuat să scadă, iar rata creditelor neperformante a coborât la 2,3%.


(*) Rezultate financiare consolidate ale ING Bank România, pregătite în conformitate cu International Financial Reporting
Standards (IFRS) şi normele ING Group pentru contabilitate managerială