BRD are in sold credite ipotecare si pentru achizitii imobiliare in valoare de 9,5 miliarde lei, acest tip de credite fiind prevalent in bilantul bancii franceze. Comparativ, creditele de consum se ridica la 7,9 miliarde lei, creditele de trezorerie pentru firme sunt de 5,4 miliarde lei, finantarile pentru achizitia de echipamente – 4,9 miliarde lei.
Din totalul celor 9,5 miliarde lei, creditele ipotecare cu restante au o pondere de 15%, echivalentul a 1,5 miliarde lei, marea majoritate (1,1 miliarde lei) fiind cu intarzieri de pana in 30 de zile. Intarzierile din categoria neperformantelor, cu restante de peste 90 de zile, au o valoare de doar 20 milioane lei.
Expunerile la risc garantate cu ipoteci asupra bunurilor imobile se ridica la doar 1,6 miliarde lei, din totalul expunerilor la riscul de credit, de 25,3 miliarde lei, din care credite retail de 7,2 miliarde lei si finantari pentru companii de 11,3 miliarde lei.
Volumul creditelor imobiliare noi a crescut cu aproape 50% pana la 1,7 miliarde RON in 2015, in principal datorita pozitiei importante a BRD in programul Prima Casa (creditele noi Prima Casa au reprezentat 74% din creditele imobiliare nou-acordate).
[1]
Valoarea creditelor noi de consum a crescut cu 11% pana la 3,3 miliarde RON.
Astfel, volumul creditelor nou-acordate persoanelor fizice a totalizat 5,0 miliarde RON, in crestere de la 4,1 miliarde RON in anul precedent.
[2]
Performanta segmentului non-retail a fost influentata in mod nefavorabil de declinul creditelor pentru IMM-uri (-26% fata de 31 decembrie 2015 utilizand segmentare constanta). Portfoliul creditelor nete pentru marii clienti corporativi a crescut cu 10% fata de 2014 (6% utilizand segmentare constanta), datorita soldului mai mare de credite in RON.