www.bancherul.ro
Publicatie online stiri bancare



Cum scapi de grija platii facturilor, chiar daca nu ai bani in cont: activandu-ti serviciul direct debit si utilizand un card de credit

Autor: Bancherul.ro
2016-04-08 09:56

Serviciul denumit "direct debit", oferit de toate bancile, printre care si Garanti Bank, are ca principal avantaj faptul ca scapi de problema achitarii la timp a facturilor lunare, precum cele de curent, telefonie sau rata la banca.


Banca va efectua in locul tau aceste plati si-ti va trimite un mesaj in care te va instiinta ca respectivele facturi au fost achitate.


In plus, un avantaj suplimentar oferit de serviciul direct debit al Garanti Bank este faptul ca poti sa-ti achiti facturile chiar daca nu dispui de suficienti bani in cont, apeland la cardul de credit, care-ti ofera si o perioada de gratie de pana la 50 de zile pentru rambursarea sumei imprumutate, fara dobanda.


Onur Ozdemir, Transaction Banking Manager la Garanti Bank, a acordat un interviu pentru Bancherul.ro, in care a oferit cateva detalii despre acest serviciu.


El precizeaza ca debitul direct, alaturi de transferurile de bani si plățile prin intermediul cardului de credit, se află pe primele locuri în preferințele europenilor, în ceea ce privește metodele de plată cel mai des utilizate de aceștia, conform celui mai recent studiu realizat de Banca Centrală Europeană. În cifre, potrivit aceluiași studiu, din totalul tranzacțiilor efectuate de către europeni, debitul direct reprezintă peste 20%.


Explicația predilecției europenilor pentru debitul direct stă în principalele avantaje pe care le oferă această metodă. Serviciul Direct Debit le permite clienților să-si plătească facturile prin intermediul băncii, intr-un mod extrem de simplu si care ii ajuta sa economiseasca timp pretios.


Garanti Bank este una dintre băncile din România care pune la dispoziția clienților săi această opțiune. Serviciul este disponibil atât pentru persoanele fizice, cât şi pentru companiile care au deschis un cont curent în RON sau un card de credit la Garanti Bank.


Ce trebuie să facă un client pentru a-și activa opțiunea de direct debit la Garanti Bank?


Clientul trebuie să ii solicite băncii încheierea unui mandat de debitare directă. După completarea mandatului, acesta ii va selecta din lista furnizorilor parteneri ai băncii, pe cei pentru care doreste sa aleaga aceasta modalitate de plata.


Lunar, în ziua scadenței, Garanti Bank retrage din contul curent al clientului, sau de pe cardul de credit, o sumă egală cu valoarea facturii, pe care o va transmite direct în contul furnizorului. Clientul va continua să primeasca facturile emise de furnizorii selectaţi pentru Direct Debit.


Ce variante există în cazul în care un client are fonduri insuficiente pentru a plăti facturile prin direct debit?


Serviciul de debit direct permite și stabilirea unor priorități în ceea ce priveste conturile din care urmeaza sa fie facute platile. Astfel, in cazul in care nu exista fonduri suficiente în contul curent, colectarea poate fi facuta prin cardul de credit.


Ce comision există pentru astfel de plăți?


Clienților Garanti Bank nu li se percepe niciun comision pentru plata facturilor via debit direct. Prin urmare, ei pot alege ca banca să le intermedieze plata facturilor chiar și către mai multe companii, fără a li se percepe o taxă anume în funcție de numărul acestora.


Cum este notificat clientul în ceea ce privește statusul de plată al facturilor?


Clienții pot alege mai multe variante de notificare, în funcție de ceea ce consideră că li se potrivește cel mai bine. Folosind serviciul de Internet Banking al Garanti, pot vizualiza in timp real platile facute prin debitare directa, sau pot alege ca banca să le trimită e-mail-uri sau SMS-uri după fiecare factură plătită.


Câți clienți Garanti Bank au apelat în 2015 la opțiunea de direct debit? Cum a evoluat numărul lor în comparație cu 2014?


La finalul anului 2015, am inregistrat o crestere cu 40% a numarului de clienti ce au folosit aceasta optiune, în comparație cu 2014.


Care sunt companiile partenere Garanti Bank pentru care clienții pot folosi opțiunea de direct debit?


Serviciul de debitare directă al Garanti Bank este oferit gratuit pentru o serie de companii, printre care: Vodafone, Orange, Telekom, Electrica, Enel, Gaz Est, Apa Giurgiu, Grawe, Ralfi, GDF Suez Energie, Cez și Metropolitan Life.