OTP Bank România anunţă prelungirea programului de conversie a creditelor în franci elvețieni (CHF), până la data de 15 aprilie 2016, în urma numărului foarte mare de solicitări primite din partea clienților, pentru implementarea ofertelor.
Cei 10.500 de clienţi persoane fizice care au credite în CHF cu ipotecă acordate de OTP Bank Romȃnia pot primi reduceri substanțiale ale datoriilor curente, urmate de conversia sumelor rămase, în lei sau euro, la alegerea clienților, spune banca intr-un comunicat, in care mai precizeaza urmatoarele:
Până în prezent, mai mult de 3.800 de clienți ai OTP Bank România au primit deja reduceri de peste 30 de milioane CHF şi plătesc rate lunare mult mai mici. Mai mult de 5.000 de clienți (aproximativ 50% din total) cu credite în CHF au semnat deja cererile de acceptare a ofertelor personalizate de conversie. Peste 10.000 de clienți (95% din total) au contactat banca şi au primit deja ofertele de conversie, iar 1.000 de clienți aşteaptă să fie programați pentru implementarea conversiei. Ȋn plus, peste 180 de clienţi semnează noi contracte de conversie, în fiecare zi.
„Ne bucură să vedem că această iniţiativă a stârnit interesul în așa mare măsură şi că putem astfel consolida o relaţie bazată pe încredere cu clienții noștri. Programul de conversie a fost dezvoltat cu cele mai bune intenții şi reprezintă o soluție certă, spre deosebire de o eventuală variantă litigioasă, care implică o perioadă de timp îndelungată pȃnă la soluţionare, dar, mai ales, riscul obţinerii unor sume mult mai mici sau chiar riscul unor pierderi”, a declarat László Diósi, CEO OTP Bank România.
Ȋn definirea termenilor contractuali, oficialii băncii au ținut cont de informațiile primite din partea clienților și a reprezentanților asociațiilor de profil. Astfel, clauzele contractuale clarifică faptul că, în cazul în care o inițiativă legislativă privind conversia obligatorie a creditelor va fi aprobată de către autoritățile statului, banca va aplica un mecanism de compensare a sumelor acordate voluntar ca reducere şi cele la care clienţii ar fi îndreptățiţi în urma actului normativ. Astfel, dacă eventualele soluții impuse de către autoritățile statului ar depăși procentual reducerea oferită de către bancă, prin programul său voluntar, atunci banca va suporta diferența, în favoarea clienţilor. În caz contrar, condițiile prevăzute în contractul de conversie încheiat între bancă și clienți vor rămâne neschimbate. OTP Bank Romȃnia îşi asigură astfel clienţii că aceştia vor beneficia de oferta cea mai avantajoasă.
De asemenea, clauzele contractuale atestă faptul că acei clienți care solicită conversia, dar nu doresc să renunțe la litigii, pot opta pentru conversie, beneficiind însă de o reducere de sold mai mică, de doar 5%.
OTP Bank România, subsidiară a OTP Bank, cel mai mare grup bancar independent din Europa Centrală şi de Est, este un furnizor integrat şi auto-finanţat de servicii financiare. Cu o abordare definită prin responsabilitate, angajament şi profesionalism, OTP Bank România înțelege nevoile clienților şi contextul actual al pieţei şi este un partener de încredere în furnizarea de servicii financiare.
OTP Bank oferă servicii financiare universale în Ungaria, România, Muntenegru, Croaţia, Bulgaria, Rusia, Ucraina, Slovacia şi Serbia, pentru mai mult de 13 milioane de clienţi, prin intermediul unei reţele teritoriale de aproape 1500 de unităţi, ATM-uri şi canale electronice.