Alior Bank a anuntat in 1 februarie ca la doar 6 luni de la incheierea acordului cu Telekom, a reusit sa se inregistreze la BNR ca sucursala a unei banci straine, dupa finalizarea procedurilor ce permit bancilor europene sa ofere servicii in alte tari (servicii tip pasaport), fara a fi nevoie sa se inregistreze ca societate romaneasca.
Acum, banca poloneza isi dezvaluie planurile ambitioase si strategia din Romania, care prevad atragerea a 800.000 de clienti in urmatorii 5 ani, aproape cati clienti are acum ING Bank.
Alior Bank are o poveste de mare succes in Polonia. Infiintata in 2008, adica exact in anul izbucnirii crizei (care nu s-a simtit, insa, in Polonia), a reusit de atunci sa atraga 1,6 milioane de clienti, datorita unei retete simple: fara comisioane la platile online si la retragerile de bani de la ATM-uri, oriunde in tara si in lume. Acum a ajuns la aproape 3 milioane de clienti.
Dupa numai 20 de luni de la infiintare, Alior Bank a ajuns pe profit, iar peste alti doi ani, in decembrie 2012, a reusit cea mai mare listare (IPO) din Europa, la Bursa din Varsovia.
Un alt secret al succesului sau, in afara costurilor reduse, servicii inovatoare, precum deschiderea unui cont exclusiv online (ceea ce au inceput sa faca si bancile mai mici din Romania), patrunderea in centrele comerciale si in alte zone aglomerate cu unitati mici tip express, precum si prin parteneriate cu diversi comercianti si furnizori de servicii, precum cei de telefonie mobila, printre care germanii de la T-Mobile. (vezi aici detalii)
Asa a ajuns banca poloneza in Romania: printr-un acord incheiat in vara anului trecut cu Telekom Romania privind infiintarea in comun a unei sucursale bancare in Romania, care sa ofere servicii bancare.
Strategia Alior Bank in Romania
Presedintele Consiliului de Supraveghere al Alior Bank, Helene Zaleski, spune in raportul anual al bancii pentru 2015 ca “startul operatiunilor sucursalei din Romania va fi un pas important in dezvoltarea unei pozitii puternice a bancii pe piata internationala”.
Alior Bank a incheiat in 7 august 2015 un parteneriat cu Telekom Romania Mobile Communications, care face parte din grupul Deutsche Telekom, extinzandu-si astfel in alta tara din Europa de Est alianta strategica inaugurata cu operatorul german in 2014 in Polonia, prin T-Mobile Polska.
Obiectivul initiativei comune Alior Bank si Telekom este de a crea o sucursala bancara in Romania care sa opereze dupa modelul parteneriatului cu T-Mobile Polska.
Proiectul din Romania are o importanta strategica pentru Alior Bank, pentru ca este primul pas al expensiunii bancii pe o piata straina.
Acordul permite Alior Bank accesul la peste 6 milioane de clienti ai Telekom din Romania, care are una dintre cele mai mari economii din regiune, cu un mare potential de crestere in domeniul serviciilor bancare, se mai arata in raportul Alior Bank.
Banca poloneza mentioneaza ca obiectivul pe termen lung este sa atinga o pozitie puternica pe piata bancara din Romania, prin achizitia unui numar de 800.000 de clienti.