CEC Bank a anuntat lansarea serviciului de Mobile Banking, prin care clientii pot efectua diferite operatiuni bancare, prin intermediul unei aplicatii instalate pe un terminal mobil de tip smartphone sau tableta cu conexiune la Internet.
Aplicatia este disponibila atat pentru dispozitivele Apple (iOS) cat si pentru cele care ruleaza Android, iar abonamentul lunar costa 3 lei.
Aplicatia functioneaza pe terminalele mobile (smartphone sau tableta) cu sistem de operare Android minim versiunea 4.x (cu rezolutie mai mare de cel putin 480x800) sau iOS minim versiunea 7.x, nealterate (NU sunt suportate dispozitive Jailbreak sau root!)
Aplicatia de Mobile Banking permite efectuarea transferurilor de bani in lei si valuta, plata facturilor, efectuarea schimburilor valutare, constituirea/lichidarea depozitelor si obtinerea de informatii financiare direct de pe telefonul mobil, instantaneu.
O alta functionalitate a aplicatiei este plata facturilor de utilitati prin scanarea codurilor de bare cu camera telefonului mobil, facilitate disponibila pentru partenerii cu care banca a incheiat conventii de colectare.
Costurile pentru tranzactiile efectuate sunt mai mici cu pana la 50% decat la ghiseul bancii. In plus, clientii care solicita acest serviciu in prima jumatate a anului 2016 beneficiaza de abonament gratuit timp de 6 luni, se arata intr-un comunicat al bancii.
"Solutia de Mobile Banking oferita de CEC Bank reuneste principalele beneficii pe care clientii le asteapta de la serviciile financiare – simplitate, accesibilitate si tehnologie moderna, astfel incat utilizatorii sa-si poata efectua operatiunile dorite din orice loc s-ar afla", a declarat domnul Radu Gratian Ghetea, Presedinte Director General CEC Bank, citat in comunicatul bancii.
Cum se activeaza serviciul de mobile banking
Activarea serviciului de mobile banking se face cu un cod de activare al aplicatiei CEC Bank Mobile Banking, format din 2 grupuri de cate 8 cifre transmise de banca prin SMS clientului.
Dupa parcurgerea etapelor de descarcare a aplicatiei din magazinele virtuale (Apple Store sau Gogle Play) si instalarea acesteia pe terminalul mobil detinut, este necesara introducerea codului de activare livrat de care banca in aplicatia de Mobile Banking in vederea setarii unui PIN necesar autentificarii si semnarii tranzactiilor.
Codul de activare este valabil 48 de ore de la transmiterea acestuia de catre banca. In cazul in care clientul nu si-a activat serviciul in acest interval de timp, trebuie sa contacteze Call Center-ul in vederea retrimiterii unui SMS cu un nou cod de activare.
IMPORTANT! CEC Bank va recomanda sa NU scrieti codul de activare intr-un loc vizibil si nici sa nu-l divulgati.
PIN-ul aplicatiei CEC Bank Mobile Banking este o succesiune de 6-8 cifre configurabile de catre client dupa parcurgerea etapelor de descarcare a aplicatiei din magazinele virtuale, instalare a acesteia pe terminalul mobil detinut si, respectiv, introducerea codului de activare livrat de care Banca.
Identificarea personala se face pe baza acestui PIN stabilit de catre client si poate fi schimbat ulterior. Token-ul software integrat in aplicatie este utilizat pentru autentificarea in aplicatie si semnarea digitala a tranzactiilor, cu informatiile specifice acestora, asigurand astfel non-repudierea.
Autorizarea unei tranzactii de catre client in aplicatia CEC Bank Mobile Banking este reprezentata de apasarea butonului “Plateste” urmata de introducerea PIN-ului (cu exceptia transferurilor intre conturile proprii, a constituirilor si lichidarilor de depozite si a schimburilor valutare, unde nu este necesara introducerea codului PIN).
IMPORTANT! Pentru a asigura securitatea tranzactiilor, CEC Bank va recomanda sa NU scrieti codul PIN intr-un loc vizibil si nici sa nu-l divulgati.
Cat de sigur este serviciul
In platforma de Mobile Banking, codul unic de activare este generat de mecanisme incapsulate in cadrul aplicatiei publicate de catre Banca in magazinele virtuale (Google Play pentru Android si App Store pentru iOS) si este comunicat clientului prin SMS.
Autentificarea in aplicatia de Mobile Banking se face cu ajutorul unui generator de parole unice (token software) integrat in aplicatie (transparent pentru utilizator). Activarea token-ului se face pe baza de cod PIN ce contine intre 6-8 caractere numerice. Utilizatorul final introduce PIN-ul, acest cod fiind folosit pentru accesarea cheii secrete a tokenului şi pentru generarea parolelor dinamice.
PIN-ul este validat implicit prin validarea parolei dinamice pe server, si nu este validat de aplicatia mobila instalata la client. Implementarea Tokenului mobil se bazeaza pe OATH http://www.openauthentication.org si pe principiile si algoritmii recomandati in aceasta initiativa. La introducerea de 3 ori a unui cod PIN gresit, aplicatia este blocata si va fi necesara reluarea procesului de activare a aplicatiei CEC Bank Mobile Banking.
Token-ul software integrat in aplicatie este utilizat pentru semnarea digitala a tranzactiilor, cu informatiile specifice acestora, asigurand astfel non-repudierea.
Autorizarea unei tranzactii de catre client in aplicatia CEC Bank Mobile Banking este reprezentata de apasarea butonului “Plateste” urmata de introducerea PIN-ului (cu exceptia transferurilor intre conturile proprii, a constituirilor si lichidarilor de depozite si a schimburilor valutare, unde nu este necesara introducerea codului PIN). Sistemul deconecteaza automat un utilizator dupa maxim 3 minute de inactivitate; pentru relogarea in aplicatie, clientul este obligat sa isi reintroduca PIN-ul.