www.bancherul.ro
Publicatie online stiri bancare



O romanca, Mioara Popescu, preia conducerea bancii poloneze Idea Bank

Autor: Bancherul.ro
2015-11-23 23:22

Mioara Popescu (foto), in prezent vicepresedinte al bancii poloneze Idea Bank, care a preluat Romanian International Bank (RIB) la finalul lui 2013, va fi numita in functia de presedinte executiv al noii banci de catre Consiliul de Administratie al Idea Bank si va urma procedura de autorizare de catre Banca Nationala a Romaniei, au precizat reprezentantii bancii, la solicitarea Bancherul.ro.


Mioara Popescu il va inlocui pe Krzysztof Medrala, care a decis sa se retraga din funcția oferita in luna iunie, din motive personale, mentioneaza banca.


Polonezul Medrala a venit la Idea Bank in luna iunie, in locul lui Stephen James Orlesky, cel care, timp de un an dupa preluarea RIB, a avut mandatul de a optimiza si a lansa noua banca poloneza, la inceputul lui 2015, dupa cum au declarat atunci oficialii bancii, pentru Bancherul.ro.


Mioara Popescu lucreaza in banca din 2002


Mioara Popescu ocupa incepand cu anul 2008 functia de vicepresedinte executiv al Idea Bank. Ea a absolvit Facultatea de Planificare si Cibernetica Economica (in cadrul  Academiei de Studii Economice Bucuresti) si si-a inceput cariera profesionala ca analist programator, urmand ca in anul 1995 sa opteze pentru sistemul bancar.


Mioara Popescu lucreaza inca din anul 2002 la RIB, actuala Idea Bank, si a avut o crestere graduala in cariera sa de manager. A mai lucrat in trecut pentru Casa de Economii si Consemnatiuni C.E.C. S.A. in calitate de informatician, director sucursala si Director Retea Distributie.


Este adepta unui stil managerial participativ consultativ si este specializata in optimizarea fluxurilor si proceselor de business, precizeaza reprezentantii Idea Bank.


Rezultate si prioritati strategice


Idea Bank a raportat in primele noua luni din acest an pierderi de aproximativ 3,5 milioane euro, explicate astfel de banca:


Pierderile inregistrate au fost generate de evolutia fireasca a unui  brand nou lansat:


a)    Banca a avut un  proces accelerat de investitii in perioada de  pre-rebranding (n.a. 22 aprilie 2015 este data de lansare Idea::Bank  in Romania), investitii care au inceput  sa genereze deja business in a doua parte a anului 2015.


b)    Costul  finantarii a inregistrat o crestere ca urmare a cresterii portofoliului de depozite in T3


c)    Cresterea volumului de provizioane  generate atat de cresterea volumului de credite cat si de reevaluarea portofoliului.


In consecinta, Idea Bank se asteapta sa intre pe profit in cursul anului 2016.


Banca mentioneaza ca in acest an a inregistrat un volum record de credite de consum acordate, Idea Bank fiind prima banca din Romania care a implementat protocolul cu ANAF. „Si din zona creditarii IMM avem semnale de business pozitive”, spun reprezentantii bancii.


In privinta priorităților strategice pentru perioada urmatoare, Idea Bank mentioneaza urmatoarele: creșterea creditarii pe segmentul IMM, construirea unui portofoliu solid pe acest segment care, cu siguranta, va genera mai multe venituri tranzacționale si, desigur, creșterea volumelor de credite de consum. Continua dezvoltare a canalelor remote, de asemenea, ramane o prioritate in perioada imediat urmatoare.