Probabil ca raspunsul tau e nu, la fel cum mi-au raspuns multi altii pe care i-am intrebat. O inovatie care s-a dovedit o premiera chiar si pentru casierii de la Cora de la cele 4 case diferite la care am platit pana acum cu telefonul mobil.
Prima data am nimerit la o casiera foarte tanara si putin confuza, care atunci cand a auzit ca vreau sa platesc cu telefonul a ridicat din umeri, s-a gandit un pic daca fac misto de ea sau nu, apoi a spus ca nu se poate. I-am sugerat s-o intrebe pe sefa ei, care insa nu a raspuns la telefon, asa ca pana la urma prima incercare a fost un esec.
M-am asteptat la asa ceva, pentru ca la fel am patit si atunci cand am platit pentru prima data cu telefonul la benzinaria Agip.
Asa ca nu m-am descurajat deloc, dimpotriva, am devenit mai curios sa vad cat o sa treaca pana cand toti angajatii de la Cora vor afla cum se plateste cu telefonul.
A doua incercare a fost o saptamana mai tarziu. De data aceasta la casa era o doamna in varsta, asa incat stiam la ce sa ma astept. Dupa ce i-am spus ca vreau sa platesc cu telefonul, doamna nu m-a privit ciudat, se pare ca auzise de aceasta posibilitate, dar nu stia cum se face. Asa ca a pus repede mana pe telefon si a sunat-o pe sefa.
Aceasta a raspuns, de data aceasta, a si venit repede la casa, stia despre ce este vorba, dar era clar ca era prima plata reala si pentru ea, dupa cum cauta pe monitor butonul pe care sa apese pentru platile cu telefonul.
L-a gasit insa repede si l-a selectat, eu am deschis aplicatia mobilPay Wallet (portofel electronic) in care aveam introduse datele cardului MasterCard, am introdus codul PIN si am scanat codul QR (un cod de bare) de langa POS-ul instalat la casierie, imediat mi-a aparut suma de plata, dupa care am apasat butonul de confirmare a platii. Imediat a inceput sa porneasca si casa de marcat care mi-a tiparit bonul, casiera l-a luat si mi l-a inmanat si la revedere. Foarte rapid, simplu si elegant. Nu mai ai nevoie nici de bani in portofel, nici de card.
A treia incercare am facut-o, la acelasi supermarket, o saptamana mai tarziu. Casiera era o doamna de varsta mijlocie. Nu stia nici ea pe ce buton sa apese pentru a se face plata. (Aici, lucrurile s-ar putea simplifica, de exemplu casa sa accepte automat plata cu telefonul, in momentul in care ai scanat codul QR. O fi posibil? In prezent, daca scanezi codul inainte ca o casiera sa selecteze optiunea de plata la casa, primesti un mersaj de eroare. Cum era mai demult la plata cu cardul, cand vedeai afise in care erai rugat sa spui dinainte daca vrei sa platesti cu cardul.)
Asa ca si ea a sunat-o pe casiera sefa in ajutor, numai ca nici ea nu era pregatita. Stia ca se poate plati cu telefonul, dar numai la doua case (dintre vreo 20 in total, sau chiar mai multe). I-am spus ca nu e adevarat, din simplul motiv ca am mai platit cu telefonul la aceeasi casa.
Putin nedumirita, s-a dus totusi la casa si a gasit optiunea de plata cu mobil, asa ca in final operatiunea s-a finalizat cu succes, destul de rapid pentru ca cei de la coada sa nu se uite chioras la mine. Oricum, in spatele meu era un tanar care statea pregatit cu aplicatia in care avea cardul de fidelitate Cora in format electronic. Si alte cateva in plus.
A patra incercare a fost mult mai buna. Poate pentru ca am nimerit la un casier barbat? In orice caz, chiar daca si el mi-a spus, sincer, ca nu a mai facut-o pana acum, a incercat sa se descurce singur, fara s-o sune pe sefa. Si a reusit rapid sa gaseasca butonul respectiv. Iar plata i s-a parut atat de simpla, incat tot a sunat-o pe sefa, ca s-o intrebe daca nu cumva casa de marcat trebuie sa-i dea un bon in plus, ca doar e vorba de plata cu telefon. Nu, a venit raspunsul sefei, e la fel ca la plata cu cardul, pe bon apare specificat metoda de plata.
A cincea incercare de plata cu telefonul mobil la Cora a fost insa un esec, pe care eu l-am pus in carca Netopia, firma care a deruleaza aplicatia mobilPay. Cand am incercat sa deschid aplicatia, am primit eroare de comunicatie. M-am uitat daca am semnal si daca datele mobile erau activate, dar ambele erau functionale. Am deschis si alta aplicatie, de mobile banking, pentru a verifica, aceasta functiona fara probleme. Dupa mai multe incercari, am abandonat telefonul si am platit cu cardul. E frustrant cand patesti asa ceva, la fel ca atunci cand nu-ti merge cardul.