www.bancherul.ro
Publicatie online stiri bancare



Raiffeisen Bank nu mai emite la ghisee tipizate cu bilete la ordin si cecuri, le trimite prin curier la sediul firmelor, o livrare pe luna gratuit; modifica, in schimb, comisioanele la plati

Autor: Bancherul.ro
2015-10-07 11:30

Raiffeisen Bank isi anunta clientii firme ca din 5 octombrie nu mai pot sa ridice de la ghiseele bancii tipizatele cu bilete la ordin si cec-uri, acestea urmand a fi trimise prin curier la sediul firmelor, gratuit o data pe luna, iar a doua livrare din cursul unei luni fiind taxata cu 12 lei plus TVA.


Comandarea tipizatelor se va realiza exclusiv prin intermediul serviciului Relatii cu Clientii la numarul *2000, apelabil din orice retea, de catre Reprezentantii Legali/Reprezentantii Autorizati ai companiei a caror identificare se va face printr-una din urmatoarele metode: Raiffesen Direct, resincronizare token, card de debit/credit emis de RBRO, precizeaza banca pe website-ul propriu.


Raiffeisen a mentionat, pentru Bancherul.ro, ca instrumentele de debit se deconteaza doar pe suport hartie si nu exista si varianta electronica. “Alternativa moderna, electronica, este migrarea catre direct debit, produs prin care beneficiarul sumei solicita decontarea la termenul agreat iar banca efectueaza platile automat”, precizeaza banca.


Livrarea tipizatelor direct la sediul clientilor mareste confortul acestora si nu vor mai fi nevoiti sa se prezinte in agentiile bancii pentru a intra in posesia lor, mai spune banca.


In privinta timpului in care se efecteaza operatiunilor, Raiffeisen precizeaza ca “incasarea instrumentelor de debit are loc in aceeasi zi pentru cazul in care si platitorul si beneficiarul sunt clientii Raiffeisen si in 2 zile pe circuit interbancar.”


Intr-un comunicat de presa, banca mai mentioneaza urmatoarele:


“In contextul actual, de tranzitie catre modelul de business complet digital in care clientii aleg sa comunice si sa tranzactioneze de la distanta cu banca, primirea tipizatelor prin curier este inca un pas in a ne adapta la nevoile si cerintele pietei. Simplificarea proceselor asociate Instrumentelor de Debit a inceput in iunie cu prima initiativa implementata de Raiffeisen Bank - consultarea on-line a Centralei Incidentelor de Plati (CIP) pentru verificarea bonitatii si a capacitatii de plata a partenerilor comerciali.”


“Continuam seria de initiative care au ca rezultat reducerea de costuri si interactiunea simplificata cu banca si trimitem Instrumentele de Debit la sediul clientilor, scutindu-i de drumul la banca pentru a intra in posesia lor. Eficientizam astfel etapele parcuse de un client care foloseste aceste instrumente de plata pe suport de hartie” a spus Florentina Stilu, director Cash management la Raiffeisen Bank.


Raiffeisen Bank proceseaza anual 1 milion de instrumente de debit pentru aproximativ 9000 de clienti.


Raiffeisen Bank are in prezent peste 650.000 de utilizatori ai aplicatiei Raiffeisen Online si un portofoliu extins de furnizori de utilitati pentru plata electronica a facturilor. Banca pune la dispozitia clientilor sai multiple canale electronice de acces la serviciile si produsele sale: Internet banking (Raiffeisen Online), Phone Banking (Raiffeisen Direct), Mobile Banking (Smart Mobile) sau plata automata a facturilor prin Direct Debit. Principalele avantaje de care beneficiaza clientii care folosesc aceste canale sunt disponibilitatea lor 24 din 24 de ore, 7 zile din 7 si costurile cu pana la 85% mai mici decat cele de la ghiseu.


Raiffeisen a modificat comisioanele pentru plata cecurilor si biletelor la ordin


Tot din 5 octombrie, Raiffeisen a modificat si comisioanele aferente serviciilor oferite firmelor.


Astfel, banca a mentinut nivelul comisioanelor percepute pentru incasarea instrumentelor de debit (cecuri, bilete la ordin si cambii) la 3,5 lei in cazul incasarilor intrabancare (intre doua conturi Raiffeisen) si la 5 lei pentru incasarile interbancare.


In schimb, Raiffeisen a modificat comisioane pentru plata biletelor la ordin si a cecurilor in cazul platilor interbancare (intr-un cont al altei banci). Astfel, pana acum existau trei tipuri de comisioane, in functie de valoarea unei plati: 4 lei pentru platile pana la 499,99 lei, 8 lei pentru platile intre 500 si 49.999,99 lei si 12 lei pentru platile mai mari de 50.000 de lei.


Noile tarife au fost unificate intr-un singur comision: 8 lei, indiferente de valoarea platii. Pentru platile intrabancare a fost mentinut comisionul de 2 lei.


Comparativ, BCR percepe pentru incasarea biletelor la ordin si a cecurilor un comision de 4 lei pentru sume de pana la 500 lei inclusiv, atat in cazul incasarile intrabancare (transfer BCR-BCR) cat si a celor interbancare (transfer alte banci-BCR), si 6 lei pentru sume mai mari, in cazul incasarilor intrabancare si 7,5 lei pentru incasarile interbancare.


In cazul platilor intrabacare, tariful la BCR porneste de la 4 lei pentru sume de pana la 1.000 de lei, creste la 7 lei pentru sume intre 1.000 si 50.000 de lei si ajunge la 10 lei pentru sume de peste 10 lei. La platile interbancare, tarifele sunt 7, 10, respectiv 13 lei.