Retelele sociale Facebook, Twitter si Pinterest au introdus recent butoane Buy pentru a permite vizitatorilor sa cumpere diverse produse fara a mai ajunge si pe site-urile comerciantilor.
Shopify, o companie canadiana de comert online, ofera clientilor sai posibilitatea de a-si vinde produsele direct pe paginile de Facebook, in care a fost introdusa sectiunea Shop.
Compania a anuntat ca in urma parteneriatului incheiat cu Facebook, cei peste 175.000 de clienti ai sai comercianti vor putea sa creeze sectiuni Shop direct in paginile de Facebook, unde-si pot provoma produsele, iar vizitatorii celei mai mari retele de socializare vor avea optiunea fie sa cumpere produsele direct din Facebook, apasand butonul Buy, fie sa mearga pe paginile dedicate ale comerciantului, in vederea incheierii tranzactiei.
Facebook se alatura astfel altor concurenti, precum Twitter, care recent a incheiat un parteneriat cu Stripe, care a lansat aplicatia Relay pentru a permite utilizatorilor sa cumpere diverse produse direct de pe Twitter. (vezi aici detalii)
Si Pinterest a lansat butonul Buy pentru a permite vizitatorilor sai sa cumpere diverse produse direct din aplicatie, fara sa mai navigheze pe site-urile comerciantilor.