Împreună cu festivalurile TIFF, Electric Castle şi ShortsUP, MasterCard a promovat plata contactless la casele de bilete şi punctele de food & drinks ale celor mai mari evenimente din ţară, fiind printre inițiatorii acestei tehnologii în România, anunta compania intr-un comunicat.
Astfel, compania a oferit utilizatorilor de carduri o experienţă de cumpărat mai simplă şi mai rapidă, facilitând accesul la filmele, concertele şi activităţile pregătite de organizatori.
Mai mult, alături de avantajele de timp şi simplificare a experienţei de plată, posesorii de carduri MasterCard şi Maestro Contactless au putut plăti beneficiind de promoţii atractive – de la reduceri de preţ şi cashback la bilete la film pentru fiecare tranzacţie efectuată.
„În 2014, la TIFF, am făcut primul pas către introducerea plăţilor cu carduri bancare contactless ca sistem preferat de plată la festivaluri. Anul acesta, toate evenimentele din ţară susţinute de MasterCard au dispus de această tehnologie, iar reacţiile participanţilor şi rezultatele ne-au arătat ca ne îndreptăm în direcţia cea bună. În plus, soluţiile de plată susţinute de MasterCard nu implică emiterea unui card adiţional cu circuit închis, ci conectează toate cardurile MasterCard şi Maestro contactless, emise de orice bancă din ţară sau străinătate, cu cititoarele bancare din cadrul evenimentelor - ceea ce îmbunătăţeşte semnificativ experienţa participanţilor, ce îşi doresc să petreacă cât mai mult timp bucurându-se de filme sau de muzică şi cât mai puţin timp la cozi la casierii sau baruri”, a declarat Cosmin Vladimirescu, General Manager MasterCard în România.
La Festivalul de Film Internaţional Transilvania, ediţia 14, 54% dintre tranzacţiile bancare realizate cu cardul la casele de bilete au fost făcute în modul contactless, dintre care 89% au fost făcute prin intermediul cardurilor bancare MasterCard şi Maestro. De asemenea, pentru fiecare astfel de tranzacţie, fanii au primit un bilet la film.
Pe domeniul Bánffy, la Electric Castle Festival, unde organizatorii au oferit publicului un card dedicat de festival, dar şi opţiunea de a plăti direct la baruri şi în zona de food cu carduri bancare contactless, tranzacţiile contactless cu carduri MasterCard şi Maestro au fost preferate de 65% din cei ce au optat pentru cea de-a doua soluţie. Pe lângă convenienţa adusă de tehnologia contactless, “electricii” care au plătit cu cardurile MasterCard au primit 5% cashback, în mod automat, la fiecare tranzacţie, direct pe card.
În cadrul Marelui Picnic şi al Nopţii Lungi a Filmelor Scurte, evenimente organizate sub umbrela ShortsUP, tranzacţiile cu cardurile contactless au fost preferate de 43% din participanţii care au optat pentru plata prin card. Dintre aceştia, 85% şi-au achiziţionat gustările şi băuturile utilizând cardurile contactless MasterCard sau Maestro şi au beneficiat de reduceri de 10% la fiecare tranzacţie realizată.
Beneficiile plăților contactless garantează eficiență și rapiditate, tranzacția durând cu 33% mai puțin decât o plată standard cu cardul, respectiv cu 52% mai puțin decât cu numerarul, conform studiilor dezvoltate de MasterCard. Mai mult, cu MasterCard si Maestro Contactless, cumpărăturile sub 100 de lei se realizează fără introducerea PIN-ul, fiind necesară doar apropierea cardului de terminalul de plată, ceea ce uşurează mai mult procesul. De asemenea, metoda de plată contactless oferă control 100% asupra tranzacţiei deoarece tranzacţia este efectuată direct de client.