www.bancherul.ro
Publicatie online stiri bancare



Premiera in Romania: Biletele de tren la CFR Calatori se pot cumpara nu doar online cu cardul, ci si cu telefonul mobil, cu reducere de 5%

Autor: Bancherul.ro
2015-08-28 18:56

Garanti Bank si Netopia mobilPay aduc in premiera in Romania o inovatie pe piata tehnologiilor de plata, oferind posibilitatea cumpararii online a biletelor de tren, atat prin introducerea datelor cardului bancar pe site-ul CFR Calatori, dar si mai simplu, cu telefonul mobil, doar prin scanarea unui cod de bare (cod QR).


Cumpararea biletelor de tren se poate face online, pe site-ul dedicat al CFR Calatori, inca din 2009, serviciul de acceptare a platilor fiind furnizat pana acum de Raiffeisen Bank.


Din luna iulie a acestui an, in urma unei licitatii derulata de CFR Calatori prin platforma electronica SEAP, ca urmare a expirarii contractului cu Raiffeisen, licitatie la care au participat 5 banci (Raiffeisen Bank, BCR, Banca Transilvania, UniCredit si Garanti Bank), castigatoare a fost declarata Garanti Bank.


Criteriul de atribuire a serviciului de procesare a platii online a biletelor a fost oferta cea mai ieftina, mai exact cele mai mici comisioane pe care CFR Calatori trebuie sa le plateasca bancii pentru fiecare plata cu cardul sau telefonul pentru cumpararea biletelor (dupa cum se stie, utilizatorii de carduri nu platesc niciun comision la platile online sau la POS-uri). Valoarea acestor comisioane a reprezentat 85% din nota de selectie a castigatorului, iar timpul de incasare a banilor pentru biletele cumparate a reprezentat doar 15%.


Pentru seviciile de plata online a biletelor, CFR Calatori va achita Garanti Bank aproape 390.000 de lei fara TVA, undeva la mijloc intre valorile estimate (intre 125.000 si 535.000 de lei), contractul urmand a se derula pe o perioada de doi ani.


Relația de colaborare dintre CFR Călători și Raiffeisen Bank a fost și este foarte bună și nu au existat probleme privind calitatea serviciului de asigurare a efectuării tranzacţiilor bancare de tip e-commerce la cumpărarea biletelor de tren online. CFR Călători este deschisă colaborării cu cât mai multe bănci pentru o bună desfășurare a activității în cadrul companiei, selecția acestora realizându-se prin proceduri transparente în conformitate cu legislația în vigoare”, a precizat biroul de presa al CFR Calatori, pentru Bancherul.ro.


Dar dincolo de economia de costuri realizata de CFR Calatori prin selectarea Garanti Bank ca operator de plati online pentru bilete, noul parteneriat aduce si o premiera in privinta noilor tehnologii, care ar putea sa aiba o contributie importanta la dezvoltarea platilor online.


Netopia ofera varianta platii biletelor cu aplicatia pentru telefoane mobile


Garanti Bank va procesa platile online pentru biletele CFR Calatori impreuna cu partenerul sau, Netopia mobilPay, furnizorul platformei de procesare a platilor, care permite nu doar metoda clasica de plata online, prin introducerea datelor unui card, ci si alternativa platii cu telefoanele mobile tip smartphone, prin scanarea unui cod de bare (cod QR).


În zilele noastre, plățile online reprezintă o nevoie care nu mai poate fi ignorată, mai ales în zona de servicii publice, menite să ne facă viața mai ușoară. Prin parteneriatul cu Garanti Banck, ne bucurăm să oferim călătorilor români cea mai simplă și convenabilă metodă de plată pentru biletele de tren”, a afirmat Antonio Eram, CEO and fondatorul NETOPIA mobilPay, intr-un comunicat de presa.


[2]


Avantajul platii cu telefonul mobil este ca nu mai trebuie sa introduci datele cardului la efectuarea fiecarei plati online, acestea fiind stocate in aplicatia tip portofel electronic a Netopia pentru telefoanele mobile, denumita mobilPay Wallet, dupa descarcarea acesteia.


Tot ce trebuie sa faci pentru a plati un bilet de tren cu telefonul mobil este sa scanezi codul QR care apare pe pagina CFR Calatori, dupa ce ai ales biletul de care ai nevoie, si sa confirmi plata cu un cod de securitate format din 6 cifre.


Plata cu telefonul mobil are si avantajul securitatii sporite, intrucat datele cardului nu se transfera din aplicatia telefonului mobil pe site-ul comerciantului, de unde teoretic exista riscul sa fie furate.


Important de mentionat: pentru plata online cu cardul sau cu telefonul mobil nu trebuie platit niciun comision bancii, aceasta incasand comisioane, dupa cum am vazut, de la CFR Calatori. In plus, biletele cumparate online sunt mai ieftine, CFR Calatori oferind o reducere de 5% fata de pretul standard al biletului.


Aplicatia Netopia a fost lansata inca din martie 2013, in premiera pentru Romania, in parteneriat cu MasterCard, dar in care se pot introduce datele oricarui tip de card, inclusiv Visa.


Portofelul electronic mobilPay a fost integrat la sfarsitul lui 2014 si in MasterPass, integratorul de plati mobile al MasterCard, astfel incat utilizatorii aplicatiei pot plati cu telefonul mobil la peste 1.000 de comercianti online si offline din Romania care accepta aceasta solutie de plata (MasterPass), precum si la un sfert de milion de comercianti din toata lumea.


Garanti Bank și NETOPIA mobilPay sunt parteneri din anul 2010, iar împreună oferă servicii de procesare a tranzacțiilor cu cardul, pentru comercianți, în mediul online.


[3]


Plățile online reprezintă unul dintre cei mai importanți pași spre o nouă eră digitală. La nivel local, numărul tranzacțiilor online crește cu aproximativ 20% în fiecare an. Acest lucru denotă nevoia oamenilor de eficiență în efectuarea operațiunilor financiare. Prin noul parteneriat cu CFR Călători dorim să oferim tuturor posesorilor de card din România, indiferent de banca emitentă, posibilitatea de a plăti rapid biletele de tren, în cel mai simplu simplu, sigur și rapid mod posibil”, a declarat Emre Unal, Director Carduri, Garanti Bank, intr-un comunicat al bancii.


Garanti Bank mai are un parteneriat pentru platile cu telefonul mobil cu firma suedeza Seamless, care ofera aplicatia mobila SEQR, cu care se pot efectua plati prin coduri QR fara a fi necesar un card, ci doar un cont deschis la Garanti Bank.


Numarul celor care au cumparat bilete online, de doua ori mai mare


Vânzările biletelor online au înregistrat o creştere importantă in ultimii ani. Conform statisticilor publicate de CFR Calatori, în primele 3 luni ale anului 2015, numărul pasagerilor care au călătorit cu bilete online a fost de două ori mai mare faţă de perioada similară din 2014.


În anul 2014, 125 000 de călători au cumpărat peste 68 000 de bilete online.


[1]


Una dintre prioritățile noastre o reprezintă dezvoltarea platformei de vânzare online a biletelor de tren și suntem deschiși la parteneriate care facilitează accesul ușor, rapid și sigur al călătorilor la astfel de achiziții. Cumpărarea de bilete online este în creștere, ceea ce se reflectă şi în veniturile rezultate în urma achiziţiilor online din prima jumătate a anului 2015, care au crescut cu aproape 70% față de anul trecut”, a spus Iosif Szentes, Director General CFR Călători, citat in comunicatul de presa.


Cum cumperi bilete online


Pentru cumpărarea biletelor prin intermediul serviciului de cumpărare Bilete CFR Online, clienţii trebuie să se înregistreze pe site-ul www.cfrcalatori.ro, să completeze toţi paşii indicaţi pe platformă, să aleagă destinaţia unde vor să ajungă şi să finalizeze plata, se arata pe site-ul companiei.


După ce tranzacţia este confirmată, clientul primeşte pe e-mail varianta electronică a biletului de tren. NU este necesară tipărirea biletului online.


Identificarea călătorului în tren are loc în baza  ID-ului biletului electronic pe care şi-l pot nota sau a Cărţii de identitate.


Termenul minim de cumpărare al biletelor CFR online este de 12 ore. Oricare utilizator de internet are posibilitatea de a cumpăra bilete la toate trenurile care circulă cu regim de rezervare (InterRegio -IR, Regio Expres - RE) în trafic intern, la preţ întreg, copil, elev sau student, bilete dus-întors, minigrup 2 – 5 sau bilete cu reducere la cumpărarea cu anticipaţie de 6 – 30 zile.


CFR Călători acordă importante reduceri în funcţie de perioada de anticipaţie cu care este achiziţionat biletul. Reducerile pornesc de la 10% pentru o anticipaţie de 6 zile şi ajung până la 25% pentru anticipaţia de peste 21 de zile.


Reducerea pentru cumpărarea cu anticipaţie se cumulează cu reducerea de 5% acordată pentru toate biletele cumpărate online.


Si in final, nu uitati: orice plata cu cardul online este gratis, utilizatorii nu trebuie sa achite niciun comision, intrucat acesta este suportat de catre comercianti.