ING Romania a anuntat ca si-a majorat cota de piata in creditare cu peste un punct procentual, de la 4,2% la 5,4%, comparativ cu prima parte a anului trecut, prin majorarea volumului de credite cu aproape 2,5 miliarde lei (24%), la un total de 12,6 miliarde lei, datorita in special finantarilor acordate marilor companii (clienti commercial banking).
De asemenea, banca a inregistat o crestere accelerata a creditarii in lei, cu 90% mai mare decat in aceeasi perioada a anului precedent, astfel incat ponderea imprumuturilor in lei a ajuns la 54% din portofoliul bancii, fata de 45% in primul semestru din 2014.
ING si-a majorat semnificativ si volumul de depozite, cu 22%, la un total de 15,9 miliarde lei, cu 3,3 miliarde lei mai multe decat creditele, tot datorita fondurilor atrase de la companiile mari, dar si de la persoanele fizice, banca avansand tot cu un punct si la cota de piata pe depozite, de la 5,5% la 6,5%.
Profitul ING, in scadere cu 6%
Avansul creditarii i-a adus bancii cu 12% mai multe venituri decat anul trecut, respectiv 487 milioane lei in prima jumatate din 2015, insa profitul net a scazut cu 6%, la 155 milioane lei, din cauza cresterii provizioanelor de risc si a cheltuielilor cu investitiile in IT. Cheltuielile bancii au crescut cu 11%, la 277 milioane lei.
“Scaderea profitului a fost determinata de cresterea costurilor operationale cu 28 milioane RON, datorate investitiilor in tehnologia solutiilor bancare pentru clienti si dezvoltari pentru eficientizarea operationala a platformelor IT. De asemenea, scaderea fost influentata si de cresterea costurilor cu provizioanele de risc de credit cu 30 milioane RON. Cresterea costului cu provizioanele de risc de credit a fost datorata unor evenimente speciale / one-off (diminuarea stocului de provizioane) in 2014. Eliminand efectul acestor evenimente, nivelul normalizat al costurilor cu provizioanele de risc in S1 2014 a fost similar celui aferent S1 2015”, a precizat ING, pentru Bancherul.ro.
Raportul costuri/venituri s-a menţinut constant faţă de S1 2014, situându-se la acelaşi prag de 57%. „Această stabilitate se datorează politicii de monitorizare atentă a costurilor operaţionale în condiţiile de creştere a volumului de activitate şi creşterii veniturilor nete, în pofida diminuării continue a ratelor de dobândă de referinţă”, precizeaza banca intr-un comunicat.
„ING Bank România a avut o creştere sustenabilă în această jumătate de an, atât în ceea ce priveşte volumul de activitate cât şi în privinţa portofoliului de clienţi. Scopul nostru este de a oferi clienţilor mai multă flexibilitate şi libertatea de a-şi lua propriile decizii financiare în baza unor nevoi reale. Anul acesta vom continua să ne concentrăm pe zona digitală şi să dezvoltăm produse şi servicii ce reprezintă mai mult decât soluţii bancare şi care pot aduce valoare adaugată în viaţa de zi cu zi a clienţilor noştri”, a declarat Michal Szczurek, CEO ING Bank România, citat intr-un comunicat al bancii.
ING mai mentioneaza ca in urma relansarii, in urma cu 4 luni, a cardului ING Card Complet, banca a inregistrat rezultate „extraordinare”, respectiv o crestere cu 20% fata de S1 2014 a numarului de clienti noi persoane fizice, respectiv 94.000 de clienti noi. De asemenea, 12.000 de clienti si-au transferat salariul de la alta banca la ING.
ING a lansat in aprilie si o platforma digitala de discounturi pentru cumparaturile la anumiti comercianti (ING Bazar), prin care au fost acordate 71.000 de discounturi, platforma generand vanzari de peste 2 milioane de euro pentru cei 31 de comercianti inrolati.